عضو مجلس خبرگان رهبری در پیش خطبه‌های نمازجمعه:

مسئولان ساکن در کاخ معنی دوسال زندگی در کانکس را نمی فهمند

عضو مجلس خبرگان رهبری در پیش خطبه‌های نمازجمعه گفت:قطعا مسئولی که در کاخ زندگی می‌کند معنی دوسال اقامت در کانکس را نمی‌فهمد.

هادی نیوز:  محمد حاجی ابوالقاسم دولابی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه، گفت: زهد در دنیا و انقطاع الی الله دو ویژگی مهم همه پیامبران و امامان است، اما ویژگی سوم یعنی دشمنی با دشمنان خدا و دوستی با دوستان خدا، حقیقت ایمان را متولد می‌کند و ایمان حقیقی را از تقلبی متمایز می‌کند و ایمان حقیقی با ایمان سطح متفاوت می‌شود و ایمان انقلابی و عافیت طلبانه از هم فاصله می‌گیرند.

وی افزود: زهد و انقطاع الی‌الله اگر بدون تولی و تبری باشد ارزشی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه امام جواد (ع) به فرزندش گفت: ایشان در نامه‌ای به فرزندشان می‌نویسند که در میان مردم باش به نیازمندان پول بده و خودت را از مردم دور نکن و این نامه  مسئولیت سنگینی را بر دوش مسئولان است.

وی تصریح کرد: اگر یکی از مسئولان بخواهد به این نامه پایبند باشد باید محل زندگی او محل اقامتی مانند جایی باشد که توده‌های مردم در آن به سر می‌برند و در محل اشرافی زندگی نکند، یا در مکانی نباشد که مردم محروم به او دسترسی نداشته باشند و ورود و خروجش به مکان‌های عمومی نیز نباید با مردم متفاوت باشد.

وی ادامه داد: مسئولان ولایی باید از کار مومنان گره گشایی کند یعنی درد مردم را درد خود و گرسنگی آنها را گرسنگی خود بداند و بیکاری جوانان را بیکاری فرزندان خود قلمداد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مطمئناً مسئولانی که در کاخ‌ها زیر کولر زندگی می‌کنند نمی‌توانند بفهمد زندگی در کانکس بعد از دوسال چه معنایی دارد و بعد از سیل در گرما بی‌خانمان بودن چه معنایی دارد.

دولابی تصریح کرد: خوشبختانه مردم ایران در رابطه با ولایت اولیا امتحان خوبی دادند و حضور آنها در مناطق سیل زده و زلزله زده و بودن در کنار گروه‌های جهادی خوب بوده است، اما مسئولین تلاش کنند که از ملت عقب نمانند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران به عشق ولایت کارنامه درخشانی دارند و ۲۳۰ هزار شهید را به عشق به اهل بیت و صد‌ها هزار جانباز را به عشق به اهل بیت فدا کردند و ولایت مداری  خود را نشان دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقتدار تشیع نتیجه ولایت مداری است،گفت: ولایت، اقتدار ، شکوه و عظمت می‌آفریند و خوشبختانه اکثر مسئولان در ولایتمداری کارنامه درخشانی دارند، اما برخی از مسئولان  نتوانسته اند در این زمینه کارنامه درخشانی ارائه کنند .

دولابی تاکید کرد: مسئولان ولایت‌مدارندو اگر باشند اجازه نخواهند داد سند ۲۰۳۰ در گوشه کنار کشور اجرا شود، آن‌ها اگر ولایتمدار باشند در جهت ساماندهی فضای مجازی اقدام می‌کنند، نباید نماینده مجلس با نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر مصوبات مجلس مخالفت کنند چرا که نظارت رهبری باید در همه عرصه‌ها تقویت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اقتدار کشور ما از برکت ولایت‌مداری است و با اینکه زمانی با دشمنان خود در تهران می‌جنگیدیم اکنون دشمنان خود را به فرسنگ‌ها دورتر بردیم و در این سال‌ها حتی یک وجب از خاک وطن را نگذاشتیم اشغال کنند.

دولابی ادامه داد: در سایه ولایت مداری قلب‌های مردم منطقه هم تسخیر شده و سخنگوی حشد‌الشعبی می‌گوید وی آیت الله خامنه‌ای امام است.

وی خاطرنشان کرد: پس آنچه که مهم است زهد و انقطاع الی الله نیست و آن آن در سایه تولی و تبری ارزشمند می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در ولایتمداری رویارویی با ظالم مورد تاکید قرار داده شده است و باید در برابر ظالم ایستاد چرا که راه برون رفت از مشکلات ایستاگی در برابر ظلم است و امروز راه برون رفت از بن‌بست‌ها ایستادگی در برابر ظلم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: چرا بعد از یک سال از خروج آمریکا از برجام مسئولان مهلت ۶۰ روزه به آن‌ها می‌دهند و آن‌ها هم آن را پس می‌زند آن‌ها انعکاس صدای مظلومین ایران را به مجامع بین المللی نمی‌رسانند و وزیر خارجه ایران را بعد از رویکرد مقاومتی که در پیش گرفت و بلندگوی نظام بود را تحریم کردند. ما نباید تن به ذلت دهیم و در برابر توقیف نفتکش به همین قاعده عمل کردیم و اکنون دشمنان ما به انفعال و التماس افتادند.
 باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.