کاهش موقتی کیفیت هوای تهران

کاهش میزان ناپایداری‌های جوی و افزایش تابش نور خورشید طی امروز (۱۳ مرداد) افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن را به دنبال دارد.

هادی نیوز:  نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۳ مرداد) نسبت به روز گذشته است. از این رو شرایط لازم برای تجمع موقتی آلاینده‌ها در بعضی ساعات فراهم می‌شود همچنین برخی ساعات روز همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه است که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

به‌تدریج با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر عوامل تاثیرگذار در شکل‌گیری آلاینده ازن، در برخی ساعات امروز بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ افزایش نسبی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود که کاهش موقتی کیفیت هوا را به دنبال دارد.

بر این اساس با توجه به روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۱۳ مرداد) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران به‌طور موقت در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. 

به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی تا صبح فردا (۱۴ مرداد) به همراه ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، بر غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح افزوده می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، انتظار می‌رود طی برخی ساعات فردا (۱۴ مرداد) افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن مشاهده شود و شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در اکثر مناطق پایتخت در برخی ساعات برقرار شود همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی دارد.

کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۹۱ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۸۰ همچنان در شرایط سالم است.

ایسنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.