آیت‌الله خاتمی:

مذاکره با آمریکا دیوانگی است/ترامپ نیازمند مذاکره است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مذاکره با عهدشکنان نابخردی است، اظهار داشت: همانطور که رئیس‌جمهور کشورمان گفت ما دیوانه نیستیم که با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم.

هادي نيوز: آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی تهران برگزار شد ضمن دعوت خود و نمازگران به تقوای الهی، گفت: باید نعمت‌های خدا از جمله نعمت سلامتی، ایمان، ولایت،امنیت، و ده‌ها نعمت دیگر را بشناسیم و شاکر آنها باشیم.

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی بر اساس خدا باوری، ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در بند 2  این بیانیه 7 ماده‌ای بر معنویت و اخلاق تاکید داشته است، خدا باوری یکی از عناصر اصلی جوامع اسلامی است.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران با بیان اینکه هر جامعه‌ای که خدا باور باشد بن‌بست ندارد،  اضافه کرد: اوایل پیروزی انقلاب برخی به خدمت امام خمینی(ره) رسیدند و اعلام کردند انقلاب به بن بست رسیده است که ایشان فرمودند، انقلاب به بن بست رسیدنی نیست.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت:مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های همچون جنگ قومی و قبیله‌ای، جنگ تحمیلی، کودتا، فتنه‌ها، توطئه حمله آمریکا به طبس و ده‌‌ها توطئه دیگر را دیده‌اند که همه این نقشه‌ها را خداوند نقش بر آب کرده است.

وی تصریح کرد: اگر خسته شدید و از اصول خود کوتاه آمدید مطمئن باشید آسیب می‌ببینید، اگر در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اداری و خانوادگی بی‌تقوایی کردید آسیب می‌بینید؛ اینها باورهای قرآنی است.عزت در سایه ارتباط با خداست، اگر دنبال عزت هستیم و می‌خواهیم آسیبی نبینیم باید ارتباط با خدا را تقویت کنیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران عنوان کرد: اگر در خانه غیر خدا را زدیم و عزت را در جایی غیر خانه خدا دیدید مطمئن باشید که آسیب می‌بینید و نه تنها کمکتان نمی‌کنند که بیچاره‌تان می‌کنند. آنهایی که در خانه غیر خدا را می‌زنند بازنده، بازنده هستند و هیچ چیزی گیرشان نمی‌آید. آنهایی که این باورها را ندارند عذاب دردناکی در پیش خواهند داشت.

آیت الله خاتمی افزود: هفته اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر است، امر به معروف یک نظارت عمومی است و در همین راستا باید بگویم که  اگر مردم در عرصه‌های مختلف در صحنه باشند جلوی مفاسد گرفته می‌شود و فسادی که شما علیه آن شعار می‌دهید با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ممکن می شود.

وی  تصریح کرد: معضلات مطرح در سیاست هم منکر محسوب می شوند، علاوه براین ناامیدی مردم از انقلاب هم جز منکرات بزرگ است، ما باید منکر‌های اخلاقی، فرهنگی و... را گسترده ببینیم و فراموش نکنیم که  یکی مهم‌ترین معروف‌ها در همه عرصه‌ها قانون مداری است، همچنین امر به معروف و نهی از منکر مترادف با مهر و تدبیر است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه ایران قربانی تروریسم است، خاطرنشان کرد: امروز روز شهادت ٢ شهید وفادار نظام اسلامی، شهید باهنر و شهید رجائی است، ١٧ هزار شهید ما شهید مبارزه و ترور هستند، در عرصه مبارزه و یا تروریسم ایران مدعی است، آمریکا به گفته خودش تروریست پرور است و در تبلیغات انتخابات شنیدید که ترامپ به کلینتون گفت شما داعش را درست کردید، طالبان را هم آمریکا درست کرده و شرم آور است که این‌ها دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند.سازمان جهنمی منافقین با این ترورهای کور از لیست تروریسم آمریکا خارج شده است. دولت آمریکا در صدر دولت‌های تروریستی دنیا قرار دارد.

وی افزود: ادبیات آمریکا این است که غیرت‌مندان و باشرف‌ها را تروریست می خواند. حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق را تروریست می خواند. این‌ها تروریست نیستند،‌ انسان‌های با شرف مدافع ارزش‌ها هستند. جوان‌های ما بدانند این ادبیات‌ها اغواگری است.

آیت الله خاتمی ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان، اضافه کرد:برای رسیدن به جامعه نمونه قرآنی توجه به رهنمودهای امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری برای دولتمردان سرمایه خوبی است؛ به ویژه رهنمودهایی که امسال مقام معظم رهبری به دولت و مردم داشتند می تواند سرمایه خوبی در این راستا باشد.

وی  با بیان اینکه قانون اساسی ظرفیت بسیار خوبی برای اداره جامعه دارد، افزود: دولتمردانی که آمدند با همین قانون اساسی کشور را اداره کردند و با همین قانون اساسی نیز می‌توان کشور را اداره کرد. رهبر انقلاب خطاب به دولت فرمودند که حاشیه‌سازی نشود و معطل حاشیه‌ها نشوید. انتظار می‌رود که دولتمردان حاشیه درست نکنند و گرفتار حاشیه‌ها نشوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد در عرصه ساختاری و اجرایی یک ضرورت است،‌ ادامه داد:‌ سرنوشت نظام ما به مبارزه با فساد گره خورده است. شهید مظلوم بهشتی سال 58 فرمود که از مهمترین عوامل سقوط رژیم شاه فساد نظام اداری بود.حالا که بحمدالله قوه قضاییه در مبارزه با فساد عزمش را جزم کرده و قوی وارد میدان شده خسته نباشید به آنها بگویید و کمکشان کنید، آنها را تایید کنید. قصه، قصه یک قوه نیست بلکه بحث سلامت نظام اداری کشور و در نهایت به سود نظام اسلامی و به سود هر سه قوه است.

آیت الله خاتمی با اشاره به مطالب مطرح شده در هفته گذشته درباره  مذاکره با آمریکا، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، هیچ مذاکره‌ای با آمریکا صورت نخواهد گرفت و مسئولان و مردم این موضوع را یکصدا اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه مذاکره با عهدشکنان نابخردی است، اظهار داشت: همانطور که رئیس‌جمهور کشورمان گفت ما دیوانه نیستیم که با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم. از سوی دیگر مذاکره در شرایط مساوی معنا دارد و در غیر این صورت نام آن مذاکره نیست، بلکه سلطه است و ملت ما 40 سال است که سلطه را نپذیرفته‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید براینکه مذاکره تحت فشار مذاکره نیست و تسلیم است، افزود: ملت عاشورایی ایران هرگز این ذلت را نمی‌پذیرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سخنان برخی مسئولان در هفته گذشته، تصریح کرد: مسئولان به شکلی سخن نگویند که دشمنان از آن سوژه بگیرند. شما که نمی‌خواهید مذاکره کنید، پس از شما انتظار می‌رود به گونه‌ای صحبت کنید که دشمنان از آن بهانه نگیرند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: آمریکایی‌ها و به ویژه ترامپ نیازمند مذاکره هستند مذاکره چند ثانیه ای که بین آقای رئیس جمهور و اوباما شد آن ها جشن گرفتند. ترامپ می‌خواهد با کشاندن ایران پای میز مذاکره، خود را قهرمان معرفی کند و بگوید من ایران را به پای میز مذاکره آوردم، ما نیازی به مذاکره نداریم با روشی که آمریکا و ترامپ در پیش گرفته اند این آرزو را باید به گور ببرند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان به خوبی می‌دانند که آمریکا و اروپا سر و ته یک کرباسند. به آنها دل نبندید، به خدا ایمان داشته باشید و به مردم تکیه کنید.

وی با اشاره به  حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به لبنان و عراق در هفته گذشته، گفت:  این حملات نشانگر خوی  تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و نشان می دهد تا این رژیم وجود دارد تجاوزگری هم هست. لذا راه درست همان است که امام فرمود: «اسرائیل باید از بین برود».

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به دیگر تحولات منطقه یادآور شد: مدت 20 روز است که مسلمانان کشمیر تحت فشار دولت هند قرار دارند، از دولت هند انتظار می‌رود سیاستی منصفانه در قبال مردم کشمیر در پیش بگیرد و به مردم مسلمان منطقه زور نگوید.

تسنيم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.