غدیر و امام علی(ع) معیار دو مکتب خبرنگاری و نوع دروازه‌بانی خبر در جهان

براساس تفاسیر و روایات، امام علی(ع) خبر بزرگ جهان و غدیر سرخط خبری عالم است؛ پس غدیر و امام علی(ع) معیار دو مکتب خبرنگاری و نوع دروازه بانی خبر در جهان هستند.

هادي نيوز: مجتبی زارعی رئیس بسیج اساتید کشور و عضو هیآت علمی اندیشه سیاسی اسلام دانشگاه تربیت مدرس طی یادداشتی به مناسبت 17 مرداد و روز عید سعید غدیر و همچنین در تجلیل از خبرنگاران کشور نوشت: براساس تفاسیر و روایات امام علی علیه السلام  خبر بزرگ جهان و غدیر سرخط خبری عالم  است؛ پس غدیر و امام علی علیه السلام معیار دو  مکتب خبرنگاری و نوع دروازه بانی خبر در جهان هستند.

متن یادداشت به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

تقارن غدیر و روز خبرنگاران،  تقارن معناداری است؛  به نظر می رسد تولید، نگارش و انتشار خبر نسبت مستقیمی با ولایت الهی و یا ولایت  طاغوت دارد، این  دو مفهوم به دو مکتب سیاسی و اجتماعی در خبرنگاری و اصطلاحا دروازه بانی خبر نیز  منجر خواهد شد.

غدیر امتداد ولایت الهی از مدینه النبی تا مدینه العلی است؛  گو این که برخی مفسرین و راویان، در تفسیر عم یتسآلون عن النباء العظیم؛ علی (ع) و ولایتش را "خبر بزرگ " نامیدند؛ پس در این روز تقویمی مان درباره خبرنگاران، شاید بتوان گفت امام علی علیه السلام،  هم "موضوع خبر"  و هم "مفهوم خبر" و نیز " غایت خبر"  هستند.

و کیست که انکار کند جهان از غدیر تا کنون، کماکان درگیر این خبر بزرگ بوده  است؟

 امام علی علیه السلام اگرچه سرخط همه اخبار عالم است اما اگر خبرنگاران و محققان  عالم، قصد کنند تا "صوت عدالت انسانی"  و هریک به تنهایی یک رسانه باشند بنا به قول آن محقق مسیحی باید به امیرالمومنین علی علیه السلام  مراجعه کنند؛ نمی شود از خبر و حرفه خبرنگاران حقیقی برای سعادت انسان  دم زد و نیز نمی توان از  حریت سخن گفت و  آزادیخواه بود اما نسبتی با خود آن  خبر بزرگ و رسول غدیر  نداشت.

بی خبری از خبر  موجب خواهد شد  تا کار آموزان حرفه خبر نگاری ، در ولایت طاغوت و امپراطوران شیطانی نظام  رسانه ای سلطه و مهندسی طاغوتی خبر که به "صنعت تحریف " و " غوغا" مجهزند،  استحاله شوند.

اینک، اما وقت  نبرد اراده هاست! اراده هایی که از دو مکتب سیاسی، به تولید خبر پرداخته و  برای دو ولایت الهی- علوی و ولایت طاغوتی دروازه بانی می کنند،  یا دل در گروه خبر بزرگ داشته و با مستضعفین تاریخ همراه اند یا دل سپرده اخبار جعلی، غیر واقعی و خبرهای بی مقداراند و با رسانه های شیطانی آمریکایی _ اروپایی  و اذناب عربی _  عبری هم دست اند؛ در هر صورت، هرکه با ولایت امام علی علیه السلام هم افق شد حکمت و غایت اخبار بر قلبش فرود آمده و درب های  قعله های خیبری رسانه  به رویش گشوده خواهد شد.

خجسته باد چنین فلسفه ای بر خبرنگاران که در سختی های نبرد اراده ها، یاری گر ایرانیان و مستضعفین جهان برای فتح سنگرهای کلید.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.