پرسش و پاسخ هاي (ثامن)

پرسمان 2

چرا آقای روحانی اقتصاد و بورس را به امان خدا رها کرده است؟ آیا قصد راه انداختن شورش عمومی دارد؟

 پاسخ :

مشکلات اقتصادی جامعه دلایل متعددی دارد که به برخی از آنها اشاره می شود:

 یکم) در دهه های گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی برای استقلال عمل در ابعاد مختلف صورت گرفت مانند استقلال سیاسی یا خودکفایی در تامین تجهیزات دفاعی و ...، اما در حوزه اقتصادی علی رغم فعالیت‌های زیاد در حوزه زیرساخت های اقتصادی مانند احداث جاده ها، سدها، نیروگاه‌ها و ...، در حوزه خودکفایی منابع درآمدی، این تلاش‌ها در تراز حوزه‌های پیش‌گفته نبوده و هر بار دشمن از حربه تحریم استفاده می کند، ما دچار مشکل می‌شویم.

دوم) جریان نفوذ در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند که یکی از مهمترین آنها بخش اقتصادی است. البته به نظر می‌رسد نفوذ آنها در لایه‌های تصمیم سازی است تا تصمیم گیری.

سوم) متاسفانه سودجویانی که در بخش خصوصی و تا حدی در بخش دولتی وجود دارند کم نیستند، اینها بیشتر از آنکه به دنبال ضربه زدن به کشور و ملت باشند، صرفا به منافع خود فکر می کنند، که البته نتیجه عمل آنها با جریان نفوذی که به دنبال ضربه زدن به کشور است فرقی ندارد.

 چهارم) ضعف نظارت دولت بر بازار و بورس ناشی از ضعف تدبیر و کم تحرکی آنهاست نه از سر خیانت یا راه اندازی شورش در جامعه.
 بیان چنین تحلیل و موضعی الزامات خطرناکی به دنبال خواهد داشت که علاوه بر غلط بودن، امید به حل مشکلات را کاهش داده و آشوب و بی ثباتی را جایگزین مطالبه گری صحیح از دولت خواهد نمود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.