یونس باقرزاده

از شایعه تا تخریب

از زمانیکه دولت سیزدهم کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد، تخریب، بی مهری و کم لطفی برخی از احزاب سیاسی بیشتر نمایان شد. در اینجا چند موردی که رسانه های غربگرای داخلی و جریان معاند از آنها برای تخریب و شایعه سازی بر علیه دولت سیزدهم بکار می برند، مختصر اشاره می شود.

1- انتصابات فامیلی: انتصابات فامیلی یکی از کلیدواژه هایی بود که توسط برخی از رسانه های داخلی و جریان معاند و ضد انقلاب در فضای مجازی بر سر زبانها افتاد. انتصاب فامیلی بدین معناست که فردی بدون دارا بودن شایستگی ها و صلاحیت های لازم، صرفا به دلیل وابستگی فامیلی در یک پست مدیریتی منصوب شود.
امّا آنچه تا به الآن شاهد بودیم، این است که دولت سیزدهم در مقایسه با دولت های پیشین، نسبت به فساد، رانت، تبعیض و انتصابات فامیلی بسیار با حساسیت برخورد کرده است. بنابراین هدف این رسانه ها کاهش سرمایه اجتماعی دولت فعلی است تا امکان تحرک را از دولت انقلابی بگیرد .

2- شایعه سازی در خصوص استعفای وزرا: با گذشت سه ماه از عمر دولت سیزدهم یکی از بخش هایی که مورد توجه دولت قرار دارد و اتفاقا گام های خوبی نیز در این بخش برداشته شده است بخش مسکن است، طوری که تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۹ متقاضی در این طرح ثبت نام کرده اند. پس از رای اعتماد مجلس به وزیر راه و شهرسازی، متاسفانه هجمه ها و شایعات زیادی در مورد استعفای وی در رسانه ها داغ شد که قویا تکذیب گردید. در همین خصوص خبر استعفای معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و اخراج وزیر اقتصاد نیز تکذیب شد.!
بنابراین اینگونه شایعه سازی ها جز بازی کردن در زمین دشمن و ناامید کردن مردم هیچگونه آورده ای ندارد.

3- حمله به تیم مذاکره کننده برای رفع تحریم ها: دور هفتم مذاکرات هسته ای در وین بعد از چند ماه وقفه به دلیل روی کار آمدن دولت سیزدهم هشتم آذرماه از سرگرفته شد.
روزنامه "الشرق الاوسط" بر خلاف رسانه های ضد انقلاب که محور اصلی گزارش های آنان تخریب و در بوق و کرنا کردن تعداد نفرات تیم مذاکره کننده و همچنین گره زدن مشکلات اقتصادی مردم به مذاکره بود؛ در مورد مذاکرات هسته ای وین نوشت که انسجام تیم مذاکره کننده ایران کاملا آشکار است در حالی که تیم طرف آمریکا گیج و سردرگم به نظر می رسد . بلاشک تمام تلاش جریان رسانه ای ضد انقلاب، حمله به نقاط قوت تیم مذاکره کننده برای بهره برداری های سیاسی و تولید خوراک رسانه ای برای رسانه های غربگرای داخلی است.

4- تخریب سفرهای استانی: مردمی بودن و شنیدن بی واسطه حرف مردم؛ یکی از مهمترین توصیه های رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم بود. آیت الله رئیسی از شروع به کار دولت سیزدهم، پایان هفته های خود را در سفر به استانها و یا بازدیدهای سرزده از مناطق مختلف کشور اختصاص داده است.
با روحیه جهادی، انقلابی و خستگی ناپذیری که از رییس جمهور و اعضای هیئت دولت سراغ داریم، امیدواریم بدون توجه به انتقادات، شایعات و تخریب غیرمنصفانه جریان های معاند و اصلاح طلب؛ بتوانند آنچه را که به مردم قول دادند جامه عمل بپوشانند تا مردم را از مشکلاتشان خلاص کنند. ان شاءالله
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.