وضعیت نگران‌کننده ۱۰ کاراکتر محبوب دانش‌آموزان ایرانی

مدیرعامل مجمع ایران نوشت گفت: ۱۰ کاراکتر محبوب دانش‌آموزان ایرانی، خارجی هستند.

هادی نیوز: محمد یقینی مدیر عامل مجمع ایران نوشت در نشست خبری دومین جشنواره ملی قهرمان من که در مجتمع انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:  موضوع صنایع فرهنگی یک موضوع استراتژیک در دنیاست.

وی ادامه داد: صنایع فرهنگی ۱۶ حوزه محصولی و ۸ حوزه خدماتی دارد؛ محصولاتی است که در آن صرفا مصرف مد نظر نیست بلکه با محتوا و پیام همراه است و مخاطب خود را با آن ملموس می‌کند. 

یقینی اضافه کرد: حجم صنایع فرهنگی در دنیا که فراصنعتی است معادل ۲۲۵۰ میلیارد دلار است و در کشورهای پیشرفته بیش از ۱۵ درصد GDP را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: حجم صنایع فرهنگی در کشور ما هست که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است که سهم محتوای داخلی و بومی در این میان، نیم درصد است. 

مدیرعامل مجمع ایران نوشت با بیان اینکه سیاست‌گذاری دقیقی در حوزه محصولات فرهنگی نداریم، گفت: هر ۱۰ کاراکتر محبوب کودک و نوجوان ایرانی در کشور، آمریکایی است و نشان می‌دهد فعالیت های ما در این زمینه ناقص است 

وی به جشنواره ملی قهرمانان من اشاره کرد و افزود: در دومین جشنواره قهرمان من به این نتیجه رسیدیم که بحث زنجیره محتوا کامل نیست و شخصیت سازی نشده است بر همین اساس امسال صحبت بر این شد که قهرمان من، متمرکز بر روی طراحی محصول، شخصیت پردازی و گره خوردن با محصولات فرهنگی شود. 

مهدی یوسفوندی مدیر خانه خلاق تم در این مراسم گفت: رویداد قهرمان من سال گذشته در یک فضای ضروری برگزار شد و بیشتر تجربه‌اندوزی بود و امسال اتفاقات بهتر رقم خواهد خورد.  

وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی جشنواره ملی قهرمان من تشکیل خواهد شد.  

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.