سید جواد هاشمی فشارکی

بیانیه گام دوم انقلاب؛ فصلی برای تحقق تمدن نوین اسلامی

بیانیه گام دوم با مقدمه‌ای از ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اشاره کرده است.

هادی نیوز: سید جواد هاشمی فشارکی، استاد دانشگاه و پژوهشگر؛ از اینکه در این مقطع تاریخی بین الطلوعین دو فجر انقلاب اسلامی و فجر ظهور مهدوی در این پیچ مهم تاریخی قرار گرفته‌ایم و شرایطی فراهم است که می‌توانیم به قدر استطاعت کمک کنیم، خدا را شاکریم.

انقلاب عظیمی که ملت بزرگ ایران بپا کرد، ثمره شیرینش نظامی برخاسته از آخرین دین الهی مترقی بوده و منجر به حکومت جمهوری اسلامی که در راس آن نایب امام زمان (عج) قرار دارد، شده و فرامین و بیانات وی برای همه مسلمین و حتی موحدین واجب است.

از آنجا که با وقوع انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام وابسته ستم شاهی، منافع نامشروع استکبار و استبداد قطع شده است، لذا از آغاز انقلاب تاکنون دشمن فتنه‌ها بپا کرده که سخت ترینش جنگ تحمیلی و نیمه آن تحریم اقتصادی و نرم‌ترین آن تهاجم فرهنگی بوده است. این انقلاب در میان 2 تیغه هجمه و خط انحراف، راه رشد و تعالی خود را همواره پیموده و به برکت نهاد‌ها و نیرو‌های انقلاب دستاورد‌های بی نظیری را برای کشور رقم زده است. البته چالش‌ها نیز زخم‌های زیادی را بر پیکر کشور و امت برجای گذاشته است.

بیانیه گام دوم با مقدمه‌ای از ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اشاره کرده است. شروع انقلاب از صفر، چگونگی تشکیل جمهوری اسلامی و وراثت از گذشته را توضیح داده و دستاورد‌های عظیم و درخشان و بی‌نظیر چله اول انقلاب با عنوان برکات انقلاب را تبیین کرده است. وضع شرایط حال انقلاب چهل‌ساله را به نیکی ترسیم کرده است. در این بیانیه علل برخی از مشکلات و اشکالات گریبان گیر کشور، چالش‌های فعلی که جمهوری اسلامی با آن روبروست، تلاش‌های دشمنان خارجی و دشمنان داخلی و غفلت زدگان داخلی و همچنین چالش‌ها و عیوب درونی و نیز دغدغه‌های رهبری بیان شده است.

چالش‌ها و فرصت‌های گام دوم و سرفصل‌ها و توصیه‌های اساسی در پرتو امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده سند راهبردی ترسیم گذشته، حال، آینده براساس حدیث امام علی «رحم الله امرء علم من این فی این والی این» است. بیان قوت ها، ضعف ها، فرصت‌ها و تهدید‌های کشور تشریح شده سپس هفت سرفصل و توصیه‌های اساسی در موضوعات، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن، سبک زندگی در پرتو امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده تبیین شده است که رهنمود‌ها و راهکار‌های لازم را نیز با امید به اینده داده اند. اینکه هموار بودن ادامه مسیر جمهوری اسلامی با توجه به راه طی شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به‌سوی آرمان‌های بلند جمهوری اسلامی است. دنباله این مسیر که به گمان زیاد، به دشواری گذشته‌ها نیست.

کفر جهانی و نفاق منطقه‌ای و داخلی با تحریم و تهدید به دنبال فشار بر مردم و با تحریف، به دنبال تغییر واقعیت بوده‌اند تا انسان‌ها را در تسخیر خود داشته باشند. با ایجاد انحراف در مذهب، ایجاد فرقه‌های ضاله، شبهات فرهنگی و ترویج سبک غربی معظلات اجتماعی و معضلات اقتصادی و... با تمام توان و استفاده از ابزار‌های خود کمر به نابودی اسلام بسته اند. بر همین اساس رهبر انقلاب جهاد تبیین، با تولید و نشر مطالب صحیح را اعلام کرده‌اند تا انقلاب اسلامی راه خود را به سلامت طی کند. بر اساس بیان شهید سلیمانی جمهوری اسلامی حرم همه حرمهاست لذا کمک به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی خیر کثیر و باقیات صالحات است.

با توجه به اینکه دشمنان با همه توان و همه ابزار‌ها به میدان امده اند، دفاع همه جانبه و شبانه روزی را می‌طلبد. این جدال، جدال پیش از ظهور برای زمینه سازی ظهور است و هرکمکی کمک به سهل سازی ظهور تلقی شده و عندالله ماجور است. از آنجا که آرمان این انقلاب زمینه سازی ظهور مهدوی است، پس چنین افرادی جزو منتظران واقعی مهدی (عج) هستند. باقیات صالحاتی برتر از کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی و هرچیزی که به بقا و ارتقای آن کمک کند نیست و بدین جهت شاکریم که در این پیچ تاریخی قرارداشته و سهم داریم.

بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب، به عنوان چراغ فروزان آینده انقلاب و کشور بایستی مبنای راهبرد‌های برنامه ریزی همگان باشد تا با عمل به این بیانیه، آرمان بزرگ انقلاب که ایجاد تمدن نوین اسلامی است را محقق نماییم.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.