افزایش روزشمار مبتلایان به اُمیکرون/ مراجعه اطفال به مراکز درمانی بیشتر شد

رئیس مجتمع بیمارستـانی یاس گفت: وضعیت ورود بیماران به بیمارستان‌ها طوری است که نسبت به دو هفته گذشته روند صعودی داشته و اغلب مبتلایان از سنین نوجوانان و جوانان هستند.

هادی نیوز: آرش جعفریه، رئیس مجتمع بیمارستـانی یاس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت بیمارستان‌ها در پیک ششم کرونا،اظهار کرد: وضعیت ورود بیماران به بیمارستان‌ها به طوری است که نسبت به دو هفته گذشته روند صعودی داشته و اغلب مبتلایان از سنین نوجوانان و جوانان هستند.

وی افزود: در بین مبتلایان به سویه اُمیکرون، بزرگسالان هم دیده می‌شود و تقریبا تعداد مراجعه کنندگان نسبت به هفته‌های گذشته دوبرابر شده است.

رئیس مجتمع بیمارستـانی یاس درباره شایع ترین علائم امیکرون در جامعه، اظهار کرد:گرفتگی بینی، آبریزش بینی، تب و کوفتگی بدن بیشترین علائم دیده شده در بدن مبتلایان به اُمیکرون است.

وی اضافه کرد: در بیمارستان‌های تخصصی کودکان، مراجعه اطفال به سبب ابتلا به امیکرون افزایش چشمگیری داشته است.

جعفریه با خطرناک توصیف کردن حضور افراد در میهمانی‌ها، ابراز کرد: بیشتر افراد در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها گرفتار شده اند، توصیه می‌کنیم افراد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند به صورت کامل شدت بیماری نزولی بوده است.

رئیس مجتمع بیمارستـانی یاس در پاسخ به این پرسش که فوتی‌های امیکرون بیشتر از میان واکسن زده است یا واکسن نزده‌ها؟، ابراز کرد: اینکه که می‌گویند اغلب فوتی‌های کرونا از واکسن زده‌ها هستند را به هیچ وجه تأیید نمی‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: همه باید واکسن را تزریق کنند و نسبت به تزریق دز سوم اهتمام ویژه ای داشته باشند. بیمارستان ما نیز یکی از مراکزی است که واکسیناسیون آن فعال است و برای دز سوم می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند. 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.