وضعیت معیشت آتش نشانان تهرانی بهبود می‌یابد/پیگیر تامین مسکن آتش نشانان هستیم

معاون شهرداری تهران از رسیدگی مطالبات آتش نشانان تهرانی در سال جاری خبر داد و گفت: در بودجه 1401 شهرداری تقریبا 250 میلیارد تومان به بودجه آتش نشانی اضافه شده است.

هادی نیوز: جلال بهرامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری در واکنش به تجمع امروز جمعی از آتش نشانان مقابل شورای شهر تهران گفت: در این تجمع سه خواسته از سوی آتش نشانان مطرح شد که شرایط معیشتی، مسکن و سختی کار بود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران برای بهبود شرایط معیشتی به دسته بندی موضوعات و مطالبات بازنشستگان در سه دسته، پرداخته و قبل از اینکه بودجه سال آینده را به شورا بیاوریم اعمال کنیم، در 2 ماه گذشته اعمال کردیم  که مربوط به افزایش حق ایاب و ذهاب، غذا، تعطیلی و اضافه کاری بود.

وی ادامه داد: بعضی از آتش نشانان که درگروه شغلی خودشان در دهک پایین هستند، مبلغ  بیش از یک میلیون و 200 هزارتومان به دریافتی شان اضافه شده و مابقی تا 600  هزار تومان فعلا اضافه شده است

بهرامی تاکید کرد: در بودجه 1401 تقریبا 250 میلیارد تومان به بودجه آتش نشانی اضافه شده و  50 میلیارد آن  برای صندوق معیشت به منظور تامین مسکن در نظر گرفته‌ایم و با دستور شهردار آمار بی مسکن ها و بدمسکن ها را محاسبه کرده یام و چرخه آن را راه می اندازیم.

بهرامی با انتقاد از اعمال سیاست کم وام 30 تومانی برای تامین مسکن این قشر گفت: این وام تا 300 میلیون تومتن افازیش می یابد و آتش نشانان بسته به توان بازپرداختشان بین 150 تا 300 میلیون تومان وام مسکن دریافت می کنند.

وی افزود: بحث مسکن آتش نشان با جدیت پیگیری می شود.

معاون شهردار تهران درباره ساعت کاری و تعطیلی کاری آتش نشانان که از دیگر مطالبات آنهاست گفت: الان قسمتی از آن اعمال شده تا آنجایی که بودجه امسال جواب می داد و مابقی در سال بعد اعمال می شود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.