هشدار آمریکا به چین درباره کمک به روسیه در جنگ اوکراین

وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه هشدار داد چین یا هر کشور دیگری که به روسیه در جنگ اوکراین کمک کند با پیامدهای خطرناکی مواجه خواهد شد.

هادی نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که تا کنون شاهد هیچگونه حمایت مادی چین از روسیه در جنگ علیه اوکراین نیستیم.

وی در ادامه هشدار داد که چین یا هر کشور دیگری که به روسیه در جنگ خود علیه اوکراین کمک کند، با پیامدهای خطرناکی مواجه خواهد شد.

این در حالی است که چین روز سه شنبه اعلام کرد که به روابط راهبردی با روسیه ادامه می‌دهد.معاون وزارت خارجه چین روز سه شنبه به «آندری دنیسوف» سفیر روسیه در چین گفت که صرف نظر از  تغییر و تحولات بین المللی، به افزایش «همکاری راهبردی» با روسیه ادامه خواهد داد.

این در حالی است که معاون وزیر خارجه آمریکا اخیرا به چین هشدار داد که در صورت حمایت از روسیه در جنگ اوکراین و همچنین اقدامی مشابه علیه تایوان، با تحریم‌های شدیدی مواجه خواهد شد.

«وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به دلیل جنگ این کشور در اوکراین باید به چین «درک خوبی» از عواقبی که در صورت حمایت مادی از مسکو با آن مواجه خواهد شد، بدهد.

یک دیپلمات ارشد چینی روز سه‌شنبه علی‌رغم این هشدارها تأکید کرده چین به همکاری با روسیه ادامه خواهد داد. «وانگ لوتونگ» مدیر کل امور اروپای وزارت خارجه چین گفت که چین با انجام تجارت عادی با روسیه به اقتصاد جهانی کمک می‌کند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.