رئیسی در بازدید از مناطق سیل‌زده فیروزکوه: طاقت نیاوردم صرفا از دفترم اخبار سیل را دنبال کنم

رئیس‌جمهور در بازدید از مناطق سیل‌زده فیروزکوه گفت: اگر چه اخبار وقوع سیل به‌طور کامل و لحظه‌ای به‌دست بنده می‌رسد، اما با این وجود طاقت نیاوردم که اخبار را صرفا از دفترم دنبال کنم.

هادی نیوز: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ظهر امروز شنبه در میان سیل‌زدگان روستای مزداران شهرستان فیروزکوه حضور یافت و از نزدیک در جریان خسارات سیل و روند امداد به سیل‌زدگان قرار گرفت.

رئیس جمهور در جریان این بازدید با اشاره بروز سیلاب‌های متعدد در کشور در پی بارش‌های اخیر، بیان داشت: در روزهای اخیر در مجموع در ۶۶۱ نقطه کشور شاهد وقوع سیلاب بوده‌ایم.

رئیسی با بیان اینکه در پی بارش باران در نیمه شب گذشته، ساعت ۳ بامداد امروز با استاندار تهران تماس گرفتم تا در جریان آخرین وضع بارش‌ها و پیامدهای آن قرار بگیرم، خاطرنشان کرد: اگر چه اخبار وقوع سیل به طور کامل و لحظه‌ای به دست بنده می‌رسد و معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور نیز حضور میدانی دارند و مستمرا آخرین تحولات و اخبار را به بنده گزارش می‌کنند، اما با این وجود طاقت نیاوردم که اخبار را صرفا از دفترم دنبال کنم و لذا به حضور شما رسیدم تا از نزدیک پیگیر آخرین وضعیت امداد به مردم و آسیب‌دیدگان سیل اخیر باشم.

رئیس جمهور با اشاره به حضور تیم‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی در مناطق سیل‌زده از جمله در روستای مزداران، تصریح کرد: به لطف روحیه‌ای که امام راحل و مقام معظم رهبری در مردم دمیدند، امروز شاهد تبلور روحیه همبستگی و کمک مردم به یکدیگر هستیم. همین روحیه باعث شده که امروز اینجا مملو از نیروها و تجهیزات امدادی باشد که این بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه هرگونه نیاز برای تکمیل عملیات امداد و نجات به مردم سیل‌زده در نقاط مختلف کشور در اسرع وقت تامین خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از تکمیل عملیات امداد و نجات و اسکان موقت مردم، تسریع در سامان دادن منازل آسیب‌دیده از سیل اهمیت بالایی دارد که بعد از اقدامات اولیه باید هر چه سریع‌تر آغاز شود.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه وقوع چنین رخدادهایی حامل تجربه و عبرت‌هایی برای ما است، گفت: وقوع چنین رخدادهایی نشان می‌دهد که اجرای مقررات شهرسازی از جمله رعایت حریم رودها و مسیل‌ها و جلوگیری از ساخت و ساز در این حریم و از سوی دیگر لایروبی به موقع مسیر رودها و مسیل‌ها باید با جدیت دنبال شود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.