دیدار تحریک‌آمیز قانونگذاران آمریکایی با مقام‌های تایوان

هیأتی از پنج قانونگذار آمریکایی که به تایوان سفر کرده، با رئیس جمهور و دیگر مقامات این جزیره دیدار کرد.

هادی نیوز: هیأتی از قانونگذاران آمریکایی که شامگاه یکشنبه برای یک سفر دو روزه وارد تایوان شدند، با «تسای اینگ‌ون» رئیس جمهور این جزیره دیدار کرد.

دفتر نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در تایپه گفت که این هیأت توسط سناتور «اِد مارکی» و چهار قانونگذار دیگر مجلس نمایندگان این کشور با تسای و دیگر مقامات ارشد تایوان دیدار کرده و نشست‌های بیشتری خواهند داشت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر ریاست‌جمهوری تایوان نیز با اشاره به این دیدار، طی بیانیه‌ای گفت: «به‌ویژه در زمانی که چین با تمرین‌های نظامی تنش‌ها را در تنگه تایوان و منطقه افزایش می‌دهد، مارکی در راس هیأتی برای سفر به تایوان بار دیگر حمایت قاطع کنگره ایالات متحده از تایوان را نشان می‌دهد».

مارکی ریاست کمیته فرعی شرق آسیا، اقیانوسیه و امنیت سایبری بین‌المللی در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا را بر عهده دارد.

طبق این گزارش، دفتر این سناتور آمریکا طی بیانیه‌ای گفت: «قانونگذاران آمریکایی در تایوان بر حمایت ایالات متحده از این کشور مطابق با قانون روابط تایوان، بیانیه‌های مشترک ایالات متحده و چین و شش تضمین تاکید خواهند کرد و ثبات و صلح را در سراسر تنگه تایوان ترویج می‌دهند».

به نوشته رویترز، دفتر مارکی گفت که این گروه «با مقامات منتخب و اعضای بخش خصوصی تایوان برای بحث در مورد منافع مشترک از جمله کاهش تنش‌ها در تنگه تایوان و گسترش همکاری‌های اقتصادی از جمله سرمایه گذاری در صنعت نیمه‌هادی‌ها" دیدار خواهد کرد.

دفتر نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در تایوان نیز اظهار داشت: «هیأت اعزامی با سران ارشد تایوان دیدار خواهد کرد تا در مورد روابط ایالات متحده و تایوان، امنیت منطقه‌ای، تجارت و سرمایه‌گذاری، زنجیره تامین جهانی، تغییرات آب و هوایی و سایر موضوعات مهم مورد نظر دوجانبه گفتگو کنند».

همزمان سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز درباره سفر هیأت کنگره به تایوان مدعی شد: «اعضای کنگره برای دهه‌ها به تایوان رفته‌اند و به این کار ادامه خواهند داد، و این در راستای سیاست دیرینه چین واحد است».

پیش از این نیز «نانسی پلوسی»‌ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه واشنگتن نمی‌تواند به چین اجازه دهد تا سطح جدیدی از فشار را بر تایوان اعمال کند، مدعی شد تحریم‌های پکن علیه او هیچ اهمیتی ندارد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.