درخواست «مایک پنس» برای شفاف‌سازی پرونده ترامپ

معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا از وزارت دادگستری این کشور خواست در موضوع تفتیش ویلای او در فلوریدا،‌ شفاف‌سازی کند.

هادی نیوز: «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از وزارت دادگستری این کشور خواست در رابطه با تحقیقات مربوط به نگهداری اسناد محرمانه توسط «دونالد ترامپ» در اقامتگاهش در ایالت فلوریدا، شفاف‌سازی کند.

پنس در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این اتهام که خود نیز اقدام به انتقال اطلاعات محرمانه از کاخ سفید به هنگام کنار رفتن از سمتش به عنوان معاون رئیس جمهور نموده را رد کرد.

او گفت که تحقیقات اخیر درباره موضوع کشف اسناد محرمانه در اقامتگاه ترامپ ممکن است انگیزه سیاسی داشته باشد و تاکید کرد «مریک گارلند» دادستان کل آمریکا باید جزئیات بیشتری را درباره اطلاعاتی که مبنای عملیات ماموران اف‌بی‌آی در مار-ئه-لاگو قرار گرفت، ارائه کند.

پنس در این‌باره اظهار داشت: «این نگرانی که میلیون‌ها آمریکایی احساس می‌کنند، فقط با روشن‌شدن حقیقت حل می‌شود. می‌دانم چنین چیزی در یک تحقیقات مرسوم نیست اما این یک اقدام بی‌سابقه از جانب وزارت دادگستری بود و فکر می‌کنم که شایسته یک شفافیت بی‌سابقه نیز هست».

علی‌رغم انتقادات شدیدی که ترامپ و متحدانش علیه وزارت دادگستری آمریکا و اداره تحقیقات فدرال به دلیل تفتیش از عمارت مار-ئه-لاگو مطرح کردند، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا اما از هم‌حزبی‌هایش خواست که این حملات لفظی را کم کنند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.