مسکو: اگر اوکراین توافق مینسک را اجرا می‌کرد، نیازی به عملیات نبود

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت زمانی که رژیم کی‌یف مخالفان را در اودسا زنده زنده سوزاند و بمب‌ها را بر روی جمعیت غیرنظامی دونباس ریخت، جوهر جنایتکارانه خود را نشان داد.

هادی نیوز: «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه گفت اگر اوکراین به توافقات مینسک عمل می‌کرد، نیازی به اجرای عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس نبود.

نبنزیا طی نشست خبری در سازمان ملل گفت که مایل است پس از دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، راهکاری برای درگیری در اوکراین از طریق مذاکره حاصل شود.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «من مایلم ببینم که تمام اهداف و مقاصد عملیات نظامی تعیین شده توسط دولت روسیه محقق شود و ما در جریان مذاکرات به راه حلی دست پیدا کنیم که به درگیری پایان دهد. اما به شرطی که اهدافی که تعیین شده به دست آمده باشند».

این دیپلمات روس با بیان اینکه اهداف عملیات ویژه روسیه در منطقه دونباس با موفقیت حاصل می‌شود، اظهار داشت اگر رژیم کی‌یف به توافقات مینسک عمل می‌کرد، نیازی به این عملیات نبود.

نبنزیا در این‌باره گفت: «جنگی که به مدت هشت سال جان غیرنظامیان [منطقه دونباس] را گرفت، در صورت عمل‌کردن کی‌یف به توافقات مینسک می‌توانست به پایان برسد. اما نه مقامات اوکراینی و نه حامیان خارجی آنها چنین چیزی نمی‌خواستند».

طبق این گزارش، وی درباره دلیل روسیه برای آغاز عملیات در دونباس توضیح داد: «آنها در ابتدای سال جاری بار دیگر به صراحت در این باره صحبت کرده و تهدید کردند که وضعیت عاری از سلاح اتمی را کنار می‌گذارند. ما چاره‌ای جز آغاز عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن و خلع سلاح اوکراین نداشتیم که اهداف آن با موفقیت و پیوسته اجرا می‌شود».

ریانووستی به نقل از نماینده روسیه در سازمان ملل نوشت: «اوکراینی ها امروز روزهای سختی را سپری می‌کنند. با این حال، مسئولیت این مسئله بر عهده رژیم کی‌یف است که در سال ۲۰۱۴ در پی کودتای ضد قانون اساسی با کمک تعدادی از کشورهای غربی به قدرت رسید».

نبنزیا با بیان اینکه رژیم کی‌یف جوهر جنایتکارانه خود را به‌طور کامل نشان داد، افزود: «زمانی که آنها مخالفان را در خانه اتحادیه‌های کارگری در اودسا زنده زنده سوزاندند و بمب‌ها و گلوله‌ها را بر روی جمعیت غیرنظامی دونباس ریختند».

پیش از این، «کریستوف اشلیتز» تحلیلگر آلمانی طی یادداشتی در روزنامه «دی‌ولت» نوشت که سران کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا با تصمیم‌گیری‌های خود، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را کنترل می‌کنند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.