دولت بایدن در فکر فروش ۱.۱ میلیارد دلار سلاح به تایوان است

منابع مطلع می‌گویند دولت آمریکا از کنگره خواسته تا قرارداد فروش تسلیحات به تایوان، با ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را تصویب کند.

هادی نیوز: علی‌رغم هشدارهای چین به آمریکا درباره فروش تسلیحات به تایوان و تقویت احساسات جدایی‌طلبانه در این جزیره، واشنگتن باز هم در فکر ارسال تجهیزات نظامی به تایپه است.

پایگاه خبری «پالتیکو» بامداد سه‌شنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از کنگره خواسته تا قرارداد فروش تسلیحات به تایوان، با ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را تصویب کند.

این منابع که نامشان فاش نشد، به پالتیکو گفتند این بسته حمایت نظامی از تایوان، شامل ۶۰ فروند موشک ضدکشتی و ۱۰۰ فروند موشک هوا به هوا می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاخ سفید هنوز به سوالات درباره این گزارش و کمک نظامی به تایوان پاسخ نداده است.

پیش از این، «تسای اینگ‌ون» رئیس جمهور تایوان در دیدار با قانون‌گذار آمریکایی که به این جزیره سفر کرده، حضور مقامات غربی در تایپه را مایه تقویت عزم تایوان برای دفاع از خود توصیف کرد. 

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.