کرملین: از نخست‌وزیر جدید انگلیس انتظار اقدام مثبتی نداریم

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به انتخابات درون حزبی انگلیس برای انتخاب سکان‌دار جدید دولت گفت، هیچ امیدی به اقدام مثبت از سوی کابینه جدید این کشور نیست.

هادی نیوز: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه به اظهار نظر درباره انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس پرداخت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در حالی که عصر امروز نخست‌وزیر جدید انگلیس انتخاب می‌شود، پسکوف متذکر شد فضای میان رقبای انتخاباتی، مملو از روس هراسی و لفاظی علیه روسیه بود.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: «فکر نمی‌کنم بتوانیم امیدی به هیچ چیز مثبتی [از سوی دولت جدید انگلیس] داشته باشیم».

پس از حدود دو ماه رقابت دورن حزبی در انگلیس برای انتخاب نخست‌وزیر این کشور، «ریشی سوناک» وزیر سابق خزانه‌داری و «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس به دور نهایی راه پیدا کرده‌اند.

سوناک از جمله اولین وزرایی بود که در اعتراض به «بوریس جانسون» نخست وزیر مستعفی از مقام خود کناره‌گیری کرد و در سمت مقابل، لیز تراس از حامیان جانسون محسوب می‌شود.

خبرگزاری «رویترز» امروز (دوشنبه) در گزارشی نوشت که انتظار می‌رود تراس تا ساعاتی دیگر به‌عنوان رهبر حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر جدید انگلیس انتخاب شود و او باید آماده باشد تا کشوری را تحت هدایت بگیرد که با رکود، بحران گرانی و هزینه معیشت و همچنین ناآرامی‌های صنعت مواجه است. 

روابط میان روسیه و انگلیس طی سال‌های گذشته رو به تیرگی بوده و از زمان شروع جنگ در اوکراین، لفاظی‌های مقامات لندن علیه مسکو آشکارتر و تندتر شده‌اند.

انگلیس در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین حامیان اوکراین محسوب می‌شود و بوریس جانسون سه بار در طول جنگ در اوکراین به این کشور سفر کرده است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.