میراحمدی: زائران اربعین برای بازگشت از تمامی مسیرها استفاده کنند

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: توصیه می‌کنم زائران برای برگشت از سایر مسیرها نیز استفاده کنند و تنها به مرز مهران مراجعه نکنند.

هادی نیوز: سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در گفت و گویی تلویزیونی گفت: اقدامات گسترده دولت سیزدهم و اقدامات میدانی فراجا و تلاش‌های نیروهای مسلح شاهد یکی از سریع‌ترین ورود و خروج زائرین اربعین هستیم.

وی افزود: الان شرایط خروج از کشور برای پیوستن به زائرین اربعین فراهم است، از طرفی شرایط برای ورود زائران به کشور هم مساعد است، با توجه به شرایط موجود از کسانی که قصد سفر دارند دعوت می‌کنیم فرصت را مغتنم شمرده و از این فرصت برای زیارت اربعین استفاده کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: میزان خروج زائران قریب به سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر است که ۳۰۰ هزار نفر نیز از اتباع غیرایرانی از مرزهای کشور به سمت عراق خارج شدند.

میراحمدی تصریح کرد: الان شاهد تراکم حضور این عزیزان در مرز هستیم، زائران پاکستانی هم سفر خودشان را شروع کرده‌اند و شاهد حضور نسبتا متراکم زائرین پاکستانی هستیم.

وی گفت: به جز کسانی که امروز و فردا به عراق سفر می‌کنند، سایر زائران زمان برگشت را به روز اربعین موکول نکنند، براساس تصمیم وزیر کشور مقرر شد موکب‌ها برای زائرانی که با تأخیر به عراق  می‌روند، خدماتشان را ادامه دهند تا دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: برای اولین بار با وجود موج گسترده بازگشت زائران، طبق برنامه‌ریزی‌های ستاد مرکزی اربعین، سفر زائران برای اولین بار دو مرحله‌ای شد و با وجود اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر به کشور وارد می‌شوند، کمترین ماندگاری در پایانه‌های مرزی را شاهد هستیم که توصیه می‌کنم زائران برای برگشت از سایر مسیرها نیز استفاده کنند و تنها به مرز مهران مراجعه نکنند، مرزهای شلمچه و چذابه شرایط خوبی را تجربه می‌کنند، یکی از اقداماتی که انجام دادیم اضافه کردن چند مرز به مرزهای موجود است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: مرزی را برای خروج کامیون‌های موکب‌ها تدارک دیدیم فقط برای اینکه بتوانیم ورود و خروج زوار را تسهیل کنیم و زائران از این مسیرها نیز می توانند برای بازگشت استفاده کنند.

میراحمدی ادامه داد: برای بازگشت زائران از کربلا به مهران شاهد تراکم در کربلا هستیم، اما برای مراجعه به سایر پایانه‌های مرزی کمترین تراکم را شاهدیم، عزیزان می‌توانند از این شرایط برای بازگشت استفاده کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه یک میلیون و 650 هزار نفر به کشور برگشتند که اتفاقی بسیار مبارک است، گفت: برای برگشت متوجه شدیم در کربلا مقامات عالی عراقی جمع شدند تا مشکلات برگشت زائرین را مرتفع کنند، از ما درخواست کردند امکاناتی را بفرستیم و به دستور وزیر کشور بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و سایر امکانات به سمت کربلا حرکت کردند که ان‌شاءالله با رسیدن این امکانات، مشکلات زائران برای رسیدن به پایانه‌های مرزی حل شود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.