عراق: اجرای طرح اربعین تا خروج آخرین زائر از کربلا، ادامه دارد

سخنگوی ستاد عملیات مشترک ارتش عراق تأکید کرد که نیروهای امنیتی در محلهای خود، همچنان مستقر هستند تا آخرین زائر از کربلا خارج شود.

هادی نیوز: تحسین الخفاجی سخنگوی ستاد عملیات مشترک ارتش عراق بعد از ظهر امروز شنبه تأکید که نیروهای امنیتی همچنان به اجرای طرح زیارت اربعین ادامه می‌دهند.

الخفاجی به پایگاه خبری شفق نیوز گفت: ستاد عملیات مشترک که در کربلا حضور دارد به همراه وزیر کشور و رئیس کمیسیون امنیتی ناظر بر زیارت اربعین اعلام کردند که این مراسم ادامه دارد و نیروهای امنیتی هم در محلهای خود، همچنان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه این نیروها ناظر بر تقسیم‌بندی زائران هستند تا اینکه آخرین زائر از کربلا خارج شود، تصریح کرد: این مسئله برای حفظ سلامت زائران بسیار مهم است و در این زمینه، هیچ تغییری در طرحهای نظامی وجود ندارد.

« حسن رشید العبایجی» تولیت آستان قدس حسینی امروز شنبه از سازمان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی به خاطر برگزاری مراسم اربعین حسینی قدردانی کرد.

العبایجی تأکید کرد که آستان قدس حسینی، قدردان همه گروههای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی است که در تأمین امنیت زیارت اربعین، مشارکت داشتند.

در همین ارتباط، الحشد الشعبی نوزدهم شهریور ماه جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیپ ۴۶ این سازمان موفق شده یک عملیات تروریستی علیه زائران اربعین حسینی (علیه السلام) را خنثی کند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «الحشد الشعبی، جمعه، یک نقشه علیه زیارت اربعین را خثنی کرد. گروهی از نیروهای تیپ ۴۶ در محدوده فرماندهی عملیات الجزیره طبق اطلاعات [به‌دست‌آمده] توانست نقشه‌ای تروریستی علیه زائران را ناکام بگذارد».

در ادامه این بیانیه در ارتباط با عملیات مذکور آمده است که نیروهای الحشد الشعبی برای تیم تروریستی در صحرای «الرزازه» که از استان «الانبار» در غرب عراق آمده بودند و در صدد انجام عملیات در مسیر زیارت اربعین بودند، کمین کرد و این طرح را ناکام گذاشت.

الحشد الشعبی در پایان تأکید کرد که تمامی نیروهای این سازمان برای حفظ امنیت عراق و خنثی‌سازی طرح‌های تروریستی علیه زائران اربعین حسینی (علیه السلام) به وظایف خود عمل خواهند کرد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.