سود میلیاردیِ شرکت‌های اسرائیلی از تداوم جنگ اوکراین

رسانه‌های صهیونیست از انعقاد دو قرارداد یک میلیارد دلاری برای تامین پهپادهای جنگ اوکراین از سوی شرکت‌های اسرائیلی خبر دادند.

هادی نیوز: رسانه‌های اسرائیلی امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که صنعت هوانوردی رژیم صهیونیستی به سود غیرمنتظره‌ای از وضعیت اوکراین رسیده است؛ این موضوع پس از آن مشخص شد که پهپادها نقشی مهم در درگیری‌های نظامی کی‌یف-مسکو ایفا کردند.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» به نقل از رسانه‌های صهیونیست نوشت که طی روزهای اخیر شرکت صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی دو قرارداد برای تامین پهپادهایی به ارزش مجموع یک میلیارد دلار (۶۰۰ میلیون و ۴۰۰ میلیون) بدون ذکر طرف‌های درگیر امضا کرده است.

پیش از این روزنامه «تایمز اسرائیل» گزارش داده بود که یک شرکت اسرائیلی در زمینه صنایع دفاعی، بدون تایید کابینه تل‌آویو و با میانجی‌گری لهستان، سامانه‌های شناسایی و عملیات ضدپهپاد را در اختیار اوکراین قرار داده است.

این در حالی است که همین رسانه، قبلاً مدعی شده بود که کابینه تل‌آویو به دلیل «روابط خاص» خود با فدراسیون روسیه، با تامین سیستم‌های دفاعی تهاجمی و پیشرفته برای اوکراین مخالف است و کمکش به کی‌یف به ارسال کلاه ایمنی، لباس‌های حفاظتی و دارو محدود می‌شود.

روابط رژیم صهیونیستی با روسیه، بعد از جنگ مسکو و کی‌یف رو به تیرگی گذاشت. موضع تل‌آویو در مخالفت با روسیه و در قالب اظهارات «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات کابینه در راستای حمایت از اوکراین، نارضایتی‌های مسکو و اعتراض علیه لاپید را افزایش داد.

اخیراً وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در این کشور را متوقف کند؛ زیرا مدارکی وجود داشت که نشان ‌می‌داد که این آژانس قوانین کشور روسیه را نقض کرده است.

در پی اعلام این امر، یک هیأت صهیونیستی پنجم مرداد ماه جاری (۲۷ ژوئیه) برای بررسی موضوع آژانس یهود «سخنوت» به مسکو سفر کرد که منابع عبری گزارش دادند این سفر نتیجه مثبتی در برنداشته است. تلاش‌های تل‌آویو برای عادی‌کردن روابطش با مسکو ادامه دارد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.