رسانه صهیونیست: تل‌آویو از ترس تهدیدات حزب‌الله، استخراج گاز را متوقف خواهد کرد

شبکه 13 رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقامات کابینه رژیم صهیونیستی از تهدیدات دبیرکل حزب‌الله لبنان ترسیده‌‌اند، بنابراین گازی از میدان مورد مناقشه استخراج نخواهند کرد.

هادی نیوز: رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که «اسرائیل به تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان توجه می‌کند و از استخراج گاز به بهانه‌های فنی منصرف می‌شود».

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «اودی سگل» گوینده شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «لاپید می‌گوید که یک توافق امضاشده می‌خواهد، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد اسرائیل به تهدیدات نصرالله گوش می‌دهد و علی‌رغم اعلام این خبر، گازی استخراج نمی‌کند».

«تزوی یحزکیلی» تحلیلگر مسائل عربی در شبکه ۱۳ نیز خاطرنشان کرد: «من این موضع نخست‌وزیر لاپید را اینگونه می‌خوانم: عدم استخراج گاز به نظر من مسئله‌ای فنی نیست و تهدید نصرالله بر رفتار اسرائیل تأثیر خواهد گذاشت؛ تل‌آویو به بهانه‌های فنی این کار را به تعویق می‌اندازد».

وی در اظهاراتش افزود: «بله، اسرائیل خواهان استخراج گاز و توافق با لبنان بود اما این اتفاق نیفتاد؛ اکنون تماس‌هایی برای تسریع در توافق وجود دارد، اما تهدید نصرالله اسرائیل را از این استخراج منصرف می‌کند».

این در حالی است که «میشل عون» رئیس جمهور لبنان بعدازظهر روز گذشته (دوشنبه) میزبان «جوانا ورونیکا» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان بود و در این دیدار گفت که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی، در مراحل پایانی خود قرار دارد و در آن، حقوق لبنان در حفاری برای گاز و نفت در میادین معین و در منطقه ویژه اقتصادی، تضمین خواهد شد.

پیش از این نیز «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین امام حسین (علیه السلام) به تل‌آویو هشدار داده بود که که مقاومت هرگز از حقوق لبنان کوتاه نخواهد آمد و اجازه برداشت گاز از میدان «کاریش» را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد.

سید حسن نصرالله در سخنانش تاکید کرده بود که: «اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را تا قبل از اینکه لبنان به خواسته‌های بر حق خود برسد، نمی‌دهیم. مقامات صهیونیست گفتند که استخراج از کاریش را از ماه سپتامبر آغاز خواهند کرد، اما آن را به عقب انداختند. آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خط قرمز ماست. تمامی تهدیدات دشمن هیچ تأثیری بر ما ندارد چشممان بر کاریش است و موشک‌هایمان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است.»

 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.