موشک‌باران مقر تروریست‌ها توسط سپاه پاسخی به اقدامات تجزیه‌طلبانه آنها بود

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با تاکید بر اهمیت حملات توپخانه‌ای سپاه به مقر تروریست‌های اقلیم شمال عراق گفت: موشک‌باران مقر تروریست‌ها پاسخی به مشارکت فعال آنها در ایجاد آشوب و اقدامات تجزیه‌طلبانه‌شان بود.

هادی نیوز: ظهر چهارشنبه ششم مهر ماه بود که نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه حملات توپخانه‌ای خود به مواضع تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق آن را با حملات مجدد توپخانه‌ای و پهپادی ادامه داد. این حملات در ادامه حملاتی انجام شد که از روز دوم مهر ماه علیه مواضع مذکور آغاز شده بود.

این موضوع از آن جهت دارای اهمیت است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این هشدار داده بود که منشا تهدیدات علیه کشور را رصد کرده و منهدم خواهد کرد. روز گذشته نیز سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد که منشأ عملیات علیه کشورمان را در هر نقطه‌ای مورد اصابت قرار می‌دهیم.

در همین راستا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه 6 مهرماه) در اطلاعیه‌ای با اشاره به آغاز مرحله جدید عملیات  علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق تاکید کرد: عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تروریستی با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

در این راستا، برآن شدیم تا با سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا درباره زوایای مختلف حمله سپاه به مقر تروریست‌های اقلیم شمال عراق و اهمیت آن گفت‌وگو کرده‌ایم.

 

متن حاصل از این گفت‌وگو در ادامه آمده است:

فارس: شاهد بودیم که طی روزهای اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به تحرکات گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب مستقر در اقلیم شمال عراق حملاتی انجام داد، اهمیت این عملیات چیست؟

سنایی‌راد : حمله به مراکز استقرار گروهک‌های تروریستی پاسخی به مشارکت فعال تروریست‌ها در ناامنی‌ها و  اقدامات تجزیه‌طلبانه‌شان بود. امنیت همواره خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و این حمله نوعی هشدار به تروریست‌ها درباره اینگونه مداخلات و ایجاد ناامنی محسوب می‌شود. 

پس از شروع اعتراضاتی که به دنبال فوت خانم مهسا امینی پیش آمد، گروه‌های ضد انقلاب و برانداز از جمله گروهک‌های تروریستی جدایی‌طلب بهره‌بردار این اتفاقات بودند.

این گروهک‌ها که هم مراکز استقرار و هم مراکز آموزشی آن‌ها در مرزها قرار دارد، علاوه بر ترغیب و تشویق در فضای رسانه‌ای، با ورود عملیاتی مداخله مستقیم داشتند. با توجه به چنین اقدامی که امنیت کشور را هدف قرار داده بود به مراکز استقرار آن ها در آن سوی مرز حمله شد و نوعی گوشمالی و هشدار به آن‌ها داده شد که مداخله آن‌ها و ایجاد ناامنی به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

 

 

فارس: چرا گروهک‌هایی مانند کومله در ماجراهای اخیر مداخله می‌کردند؟ حتی یکی از مقامات آن‌ها نیز از ماجراهای اخیر به صورت مستقیم حمایت کرد؟

سنایی راد: آن‌ها به دنبال بهره‌برداری، موج‌سواری و مصادره اعتراضات مردمی و همچنین جهت‌دهی به سوی اقدامات بی ثبات ساز و ناامن کننده هستند. تصورشان این است که چنین اتفاقاتی یک فرصت برای آن ها به وجود آورده و به دنبال فرصت طلبی از این ماجرا بودند که با توجه به قومیت خانم امینی تصورشان این بود که فضا برای اقدامات آن ها مهیاتر است. 

واقعیت این است که مداخله این گروهک ها در این ماجرا نشان دهنده این است که اگر شورش کوری پدید آید، بهره برداران آن دشمنان پیشرفت و امنیت کشور هستند. در واقع، این گروهک ها دنبال مصادره این اعتراضات و موج سواری بر روی آن بودند.

سپاه با حملات توپخانه ای و موشکی علیه مراکز این گروهک ها هشدار داد که هم آن ها را رصد کرده و به واقعیت های میدانی اشرف دارد و هم در حمله به این گروهک ها و ایجاد هزینه برایشان هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد. 

 

 

فارس: عملکرد نیروی انتظامی در ماجراهای اخیر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 

سنایی‌راد: نیروی انتظامی وظیفه ای را انجام می داد که در حین آن یک اتفاق رخ داد و متاسفانه دشمنان ما روایت ناصواب و انحرافی را از این اتفاق ارائه کردند.

ما هم متاسفانه در این ماجرا ضعف داریم و ای کاش در اطلاع رسانی این مسئله با شفافیت کامل و تفصیل بیشتر عمل می کردیم. لذا، این اتفاق را دستمایه اغتشاشاتی قرار دادند که نوعی عقده‌گشایی و انتقام گیری توسط افرادی بود که سعی داشتند اعتراضات را به شورش تبدیل کنند.

باید در اینجا به این نکته اشاره کنیم که حساب معترض را باید از اغتشاشگر جدا دانست. چرا که افرادی که در این ماجرا به دنبال اعتراض بودند بیشتر ناشی از شنیدن روایت ناصواب و واکنش عاطفی نسبت به آن بود. اما، خرابکاری ها و اقدامات مخل امنیت از ناحیه گروهک های ضد انقلاب و عوامل اوباش‌گونه‌ای که نه تنها به مراکز دولتی بلکه به مراکز مذهبی هم رحم نکردند و هیچ خط قرمزی هم نداشتند. این اتفاقات طیف گسترده‌ای داشت؛ از حمله به آمبولانس تا حمله به شهروند عادی که ظواهر متفاوتی داشت.

فراجا در مرحله اولیه با نجابت تمام صبوری به خرج داد که بخش معترض که اقدامات آن ها بار احساسی داشت، تخلیه شود.

متاسفانه، گروه های ضد انقلاب و فرصت طلبان این نجابت را حمل بر ضعف فراجا کردند. البته اقداماتی که انجام شد هیچ انطباقی با اعتراض نداشت چرا که به شدت خشن و از جنس نوعی تروریسم وحشی داعش‌گونه بود که حین آن نه تنها به پلیس تعرض شد بلکه برخی اماکن مقدس و شهروندان عادی نیز مورد تعرض قرار می گرفتند. در واقع، این کار نوعی عبور از خط قرمز محسوب می شود، چرا که در هیچ کشوری حمله به مراکز نیروهای مسلح و پلیس تحمل نمی شود. اما اینجا فرزندان ملت با نوعی خویشتن داری مضاعف و صبوری به خاطر جلوگیری از خشونت به خرج دادند.

پاسخ این اقدامات ضد انقلابی را ملت شریف ایران اسلامی در تجمعات حمایتی از پلیس و اعتراض به شورش داد. مقایسه کمی و کیفی اجتماعات نشان می دهد که آشوبگران یک اقلیت محض اما پر سر و صدا هستند که این سر و صدا به علت حمایت های رسانه ای بیگانگان و معاندان از این ماجرا جهت موج سواری و مصادره آن انجام می دهند.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.