مأموریت پهپادهای آمریکایی در ژاپن برای پایش تحرکات ارتش چین

نیروی هوایی آمریکا قصد دارد پهپادهای جاسوسی «ام کیو-9» خود را در ژاپن مستقر و تحرکات ارتش چین در منطقه را رصد کند.

هادی نیوز: نیروی هوایی آمریکا قصد دارد برای نخستین بار پهپادهای جاسوسی «ام کیو-۹» خود را در یک پایگاه هوایی در ژاپن مستقر کند و تحرکات ارتش چین را رصد کند.

به گزارش هفته نامه «جینز دیفنس» وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا ۸ فروند  پهپاد ام کیو-۹ را برای جمع آوری اطلاعات به ویژه از دریای چین شرقی در«پایگاه هوایی کانویا» در استان «کاگوشیما» مستقر خواهند کرد.

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرده که ژاپن و آمریکا  تایید کردند که دوره استقرار این پهپادها یک ساله و هدف آن جمع آوری اطلاعات از منطقه است.

این اولین استقرار پهپادهای آمریکا در ژاپن و پایگاه پهپادهای ایالات متحده در این کشور تا به امروز است.پایگاه هوایی کانویا میزبان یگان‌های تجسس دریایی نیروی دریایی ژاپن  نیزاست.

این پایگاه هوایی دارای یک دسته پروازی گشت هوایی «پی-۳» و دسته پروازی با بالگردهای «میتسوبیشی» و «ایرباس» است. یک دسته پروازی از هواپیماهای سوخترسان «کی سی-۱۳۰» نیز به صورت چرخشی در پایگاه‌های هوایی کانویا و گوام مستقر هستند.

ام کیو-۹، پهپادی برای تجسس طولانی مدت در ارتفاع بالاست. این پهپاد توسط خدمه که در ایستگاه کنترل زمینی  مستقر هستند، هدایت می‌شود و قادر به حمل مهمات نیز هست.

دریای چین شرقی از جمله مکان‌هایی است که ارتش چین در آنجا رزمایش برگزار می‌کند. به دنبال سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ارتش چین  رزمایشی را در این منطقه برگزار کرد.

این در حالی است که نیروی هوایی چین نیز به تازگی از یک یگان پهپادی مجهز به بمب‌های هدایت شونده لیزری رونمایی کرد.

کارشناسان نظامی گفتند که این یگان پهپادی برای حفاظت از مرزهای چین  بسیار مهم است.   پهپادهای این یگان  از نوع  «جی جی-۲» هستند که  چندی قبل  از پایگاه نیروی هوایی چین در شمال غربی پرواز طولانی بیش از هزار کیلومتر انجام دادند. بر روی این پهپادها سلاح‌های دقیق هوا به زمین و دستگاه‌های شناسایی الکترونیکی نصب شده است.

یک کارشناس نظامی چینی گفت که پهپادهای مستقر در  شمال غربی چین مقرون به صرفه تر از استقرار هواپیماهای  جنگنده برای گشت مرزی و مبارزه با تروریسم هستند. ارتش چین از  انوع پهپادها در مناطق مختلف این  کشور استفاده می‌کند

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.