مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق

منابع خبری سوری خبر دادند که پدافند هوایی این کشور با اهداف متخاصم در آسمان دمشق مقابله کرده است.

هادی نیوز: منابع خبری سوری از شنیده شدن صدای چندین انفجار در آسمان دمشق خبر دادند.

شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد که پدافند هوایی این کشور موفق شده است چندین هدف متخاصم را در آسمان دمشق رهگیری و منهدم کند.

هنوز منابع رسمی سوریه، درباره تلفات یا خسارات احتمالی این انفجارها و تعداد موشکهای شلیک و رهگیری شده،  جزئیات بیشتری منتشر نکرده‌اند. شبکه خبری العالم اما به نقل از منابع خود گزارش داد که تا این لحظه، پدافند سوریه، سه موشک را سرنگون کرده است.

منابع نظامی سوری ۲۶ شهریور ماه گذشته از کشته شدن پنج نیروی نظامی و خسارات مادی بر اثر حمله موشکی هوایی رژیم صهیونیستی در فرودگاه و جنوب دمشق خبر دادند.

این منابع گفتند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین فروند موشک از سمت شمال شرق سوریه و دریاچه «طبریا» به سمت فرودگاه دمشق و برخی نقاط جنوب این شهر شلیک کردند و پدافند هوایی ارتش این کشور توانست به مقابله با این حملات برخواسته و بیشتر موشک‌ها را ساقط کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

این رژیم ۱۵ شهریورماه هم فرودگاه حلب را هدف حملات خود قرار داده بود. این حمله باعث آسیب به باند فرودگاه حلب شد. قبل‌تر از آن، رژیم صهیونیستی روز ۹ شهریورماه هم به اهدافی در جنوب دمشق حمله کرده بود.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.