گانتز در تماس با همتای اوکراینی: سلاح و سامانه پدافندی نمی‌دهیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تماس با همتای اوکراینی با تکرار وعده تأمین سامانه هشدار سریع برای این کشور گفت، به کی‌یف تسلیحات و سامانه پدافندی نخواهد داد.

هادی نیوز: «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در تماس تلفنی با همتای اوکراینی گفت به این کشور تسلیحات و سامانه پدافندی نخواهد داد.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، گانتز در تماس تلفنی با «اولکسی رِزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین گفت به دلیل «محدودیت‌های عملیاتی»، رژیم صهیونیستی قادر نیست به اوکراین تسلیحات یا سامانه پدافندی تحویل دهد.

در بیانیه دفتر گانتز درباره این تماس تلفنی امده است که او به همتای اوکراینی وعده کمک‌های بشردوستانه و تأمین سامانه هشدار سریع برای نجات جان افراد بیشتری را داد.

دو طرف همچنین بر ایجاد تماس‌های فوری میان متخصصان در راستای کمک به اوکراینی‌ها برای توسعه سامانه هشدار سریع برای غیرنظامیان تأکید کردند.

وبگاه «آکسیوس» روز چهارشنبه نوشت که دولت اوکراین یک درخواست رسمی برای دریافت سامانه‌های دفاع هوایی به (رژیم) اسرائیل ارسال کرده است. اوکراین دلیل این تقاضا را مقابله با پهپادهای روسیه اعلام کرده است. کی‌یف مدعی است که ایران این پهپادها را به روسیه ارسال کرده است.

در این نامه آمده است، اوکراین به شدت علاقه‌مند است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن از (رژیم) اسرائیل سامانه‌های دفاعی «گنبد آهنین»، «باراک-۸»، «فلاخن داوود» و پشتیبانی از اپراتورهای اوکراینی را دریافت کند.

با این حال «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با «دیمیتریو کولبا» وزیر خارجه اوکراین گفت‌وگو کرد، اما سخنی از کمک تسلیحاتی به کی‌یف به میان نیاورد.

بعد از انجام این گفت‌وگوی تلفنی لاپید در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که کولبا او را از آخرین تحولات جنگ مطلع کرده است. او نوشت: «با او [وزیر خارجه اوکراین] از لحاظ نگرانی‌های عمیق در خصوص روابط نظامی میان روسیه و اسرائیل، هم‌نظریم».

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.