لاوروف: موضوع بمب‌‌های رادیواکتیو را در سازمان ملل مطرح می‌کنیم

وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو موضوع استفاده احتمالی کی‌یف از بمب‌های رادیواکتیو را در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد دنبال خواهد کرد.

هادی نیوز: وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که مسکو موضوع آماده شدن (احتمالی) کی‌یف در استفاده از بمب‌های رادیو اکتیو را در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»،«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ما اقدامات لازم را برای طرح این موضوع در مجامع بین‌المللی به ویژه در سازمان ملل متحد در نیویورک انجام داده‌ایم‌.»

این دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که اطلاعات خاصی در مورد موسسات علمی اوکراینی دارد که آن‌ها مجهز به فناوری‌هایی هستند که قادرند بمب رادیو اکتیو تولید کنند.

لاوروف افزود، اطلاعاتی که روسیه دارد نشان می‌دهد این موضوع  بی‌اساس نیست، دلایل جدی وجود دارد که باور شود چنین اقداماتی می‌تواند برنامه‌ریزی شود.

لاوروف افزود که روسیه از واکنش رسانه‌های غرب به استفاده احتمالی کی‌یف از بمب رادیو اکتیو تعجب نمی‌کند. وی توضیح داد: «غرب در این در راستا حمایت بی‌قید و شرطی از "ولودیمیرزلنسکی" رئیس‌ جمهور اوکراین انجام می‌دهد.»

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز روز یکشنبه به همتایان انگلیسی، فرانسوی و ترکیه‌ای خود نگرانی‌های  مسکو در مورد استفاده احتمالی اوکراین از بمب رادیو اکتیو را بیان کرد.  

وزیر خارجه اوکراین روز  یکشنبه مدعی شد که ارتش این کشور مجهز به بمب‌های رادیو اکتیوی نیست.  «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در توییتی روسیه را به دروغگویی متهم کرد و گفت اعای روسیه در زمینه استفاده  اوکراین از بمب رادیو اکتیوی دروغ است.

وی گفت که اوکراین عضو «ان‌پی‌تی» است و  نه بمب رادیو اکتیوی دارد و نه برنامه‌ای برای دستیابی به آن.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.