بایدن سرانجام پیروزی نتانیاهو را تبریک گفت

حزب لیکود خبر داد که رئیس جمهور آمریکا تلفنی با نتانیاهو گفت‌وگو کرده و پیروزی وی در انتخابات کنست را تبریک گفته است.

هادی نیوز: حزب لیکود رژیم صهیونیستی خبر داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» گفت‌وگو کرده و پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفته است.

بر اساس گزارش‌ها این تماس تلفنی هشت دقیقه به طول انجامیده است و بایدن در این تماس تلفنی گفته است: «ما برادر هستیم و ما با یکدیگر تاریخ ساز خواهیم شد. تعهد من به اسرائیل غیر قابل تردید است».

نتانیاهو نیز در این تماس تلفنی گفته است: «ما توافق‌های صلح تاریخی بیشتری که در دسترس است، بدست خواهیم آورد».

ائتلاف به رهبری «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات اخیر این رژیم توانست با بدست آوردن 64 کرسی، اکثریت کرسی‌های پارلمان این رژیم که 120 کرسی را دارد، به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که تا پیش از تماس امروز بایدن، از مقام‌های آمریکایی فقط «تام نایدس» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، پیروزی نتانیاهو را طی تماسی تلفنی و پس از آنکه «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت شکست را پذیرفت، تبریک گفته بود.

پیروزی نتانیاهو در انتخابات اخیر کنست بدین معناست که وی با وجود آنکه به دلیل چند پرونده فساد، تحت پیگرد قرار دارد اما به درخواست رئیس رژیم صهیونیستی، کابینه را تشکیل خواهد داد.

این فرایند احتمالاً از هفته آینده آغاز خواهد شد و نتانیاهو ۲۸ روز برای تشکیل کابینه فرصت خواهد داشت. بسیاری از تحلیلگران معتقدند کابینه تحت ریاست او راست‌گراترین کابینه در فلسطین اشغالی خواهد بود.

انتخابات در فلسطین اشغالی در سال های گذشته به امری متداول تبدیل شده است اما تمامی این انتخابات‌ها به یک نتیجه یکسان ختم شده‌اند: ناتوانی در تشکیل کابینه‌های با ثبات و سقوط نهایی آن‌ها. این بی ثباتی‌ها تا حد زیادی ناشی از عدم حمایت متحدان ذاتی نتانیاهو از او پس از تشکیل چند پرونده فساد علیه او بود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.