کره شمالی؛ حمله به آمریکا و کره جنوبی را شبیه‌سازی کردیم

کره شمالی اعلام کرد پرتاب‌های موشکی اخیر این کشور حملات شبیه‌سازی شده به کره جنوبی و ایالات متحده در پی «مانور جنگی خطرناک» این دو کشور بوده است.

هادی نیوز: کره شمالی دوشنبه (هفتم نوامبر) اعلام کرد پرتاب‌های موشکی اخیر این کشور حملاتی شبیه‌سازی شده به کره جنوبی و ایالات متحده، در پی «مانور جنگی خطرناک» این دو کشور بوده است. در همین حال، کره جنوبی مدعی شده بخش‌هایی از یک موشک کره شمالی را نزدیک سواحل خود بازیابی کرده است. 

به نوشته رویترز، هفته گذشته در حالی که کره جنوبی و آمریکا مانورهای هوایی شش روزه را که شنبه به پایان رسید برگزار کردند، کره شمالی چند موشک از جمله یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) احتمالا شکست خورده و صدها گلوله توپخانه را به سمت دریا پرتاب کرد. 

ارتش کره شمالی اعلام کرد تمرینات «توفان هوشیار» این دو کشور تحریک آشکار با هدف تشدید عمدی تنش و یک تمرین جنگی خطرناک با ماهیت بسیار تهاجمی بود. ارتش کره شمالی افزود فعالیت‌هایی را برای شبیه‌سازی حملات به پایگاه‌های هوایی و هواپیماها و همچنین یک شهر بزرگ کره جنوبی انجام داده تا هیستری جنگی مداوم دشمنان را در هم بشکند.

به نوشته رویترز، توفان موشکی کره شمالی شامل بیشترین تعداد پرتاب در یک روز بود و در سالی انجام شد که کره شمالی به لحاظ آزمایش موشکی رکورد زده است. 

مقامات کره جنوبی و ایالات متحده همچنین مدعی شده‌اند پیونگ‌یانگ آمادگی‌های فنی لازم برای آزمایش یک وسیله هسته‌ای را انجام داده که اولین بار از سال ۲۰۱۷ خواهد بود. 

ارتش کره شمالی اعلام کرد دو موشک کروز استراتژیک را دوم نوامبر به سمت آب‌های نزدیک اولسان کره جنوبی شهر ساحلی جنوب شرقی که نیروگاه هسته‌ای و پارک‌های صنعتی بزرگ را در خود جای داده،  شلیک کرد. مقامات کره جنوبی این ادعا را نادرست خوانده و گفتند هیچ موشکی را نزدیک آنجا ردیابی نکردند. 

طبق این گزارش، تحلیلگران می‌گویند برخی از عکسهای منتشر شده توسط رسانه‌های دولتی کره شمالی به نظر تصاویر بازیابی شده از پرتاب‌های اوایل سال میلادی جاری هستند. 

طبق بیانیه آژانس خبری رسمی KCNA کره شمالی، عملیات‌ها همچنین شامل پرتاب دو موشک بالستیک تاکتیکی حامل کلاهک‌های جداشونده و آزمایش کلاهک عملکردی ویژه که سیستم فرماندهی عملیات دشمن را فلج می‌کند و یک یورش رزمی همه‌جانبه شامل ۵۰۰ جت جنگنده بود. 

با افزایش تنش در شبه‌جزیره کره، کره جنوبی شنبه اعلام کرد همسایه شمالی بار دیگر چند موشک شلیک کرده است. به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی چهار موشک بالستیک کوتاه‌برد به دریای زرد در شرق شبه‌جزیره کره شلیک کرد.

شلیک این موشک‌ها پس از آن انجام گرفت که وزارت امور خارجه کره‌ شمالی جمعه به آمریکا درباره رزمایش نظامی هوایی در نزدیکی این کشور، هشدار داد. بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ از آمریکا خواست تا رزمایش هوایی تحریک‌آمیز را متوقف کند و هشدار داد که تحریک مستمر، اقدام متقابل مستمر به دنبال خواهد داشت.

کره جنوبی پنجشنبه نیز اعلام کرده بود که کره شمالی سه موشک بالستیک کوتاه‌برد شلیک کرده است. اعلام شلیک این موشک‌ها دقایقی پس از آن انجام شد که «پاک جونگ چون» دبیرکل کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی اعلام کرد: «گزارش شده که آمریکا و کره جنوبی رزمایش هوایی مشترک به اسم توفان هوشیار را تمدید کرده‌اند».

پیش از آن هم رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از شلیک مجدد موشک بالستیک توسط کره شمالی به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) خبر داده بودند. همچنین ارتش کره جنوبی چهارشنبه اعلام کرد که نظامیان کره شمالی حداقل ۱۰۰ گلوله توپخانه به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمدند.

در آن بیانیه آمده بود که ارتش کره شمالی طی هفت ساعت، علاوه بر ۱۰۰ گلوله توپخانه، حداقل ۱۷ فروند موشک بالستیک و دیگر انواع موشک‌ها را به سمت دریای شرقی شلیک کرد. ساعاتی بعد از انتشار این بیانیه، ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای تازه اعلام کرد که کره شمالی در روز چهارشنبه علاوه بر ۱۷ موشک قبلی، ۶ موشک دیگر نیز شلیک کرد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.