ارتش آلمان 20 میلیارد یورو کمبود مهمات دارد

در حالی که برلین همچنان به تامین تسلیحاتی اوکراین ادامه می‌دهد، قانونگذار ارشد «بوندستاگ» هشدار داد که ارتش آلمان با کمبود شدید مهمات و همچنین برخی تجهیزات شخصی اولیه نیروهایش مواجه است.

هادی نیوز: «اوا هوگل» کمیسر کمیته نیروهای مسلح در پارلمان آلمان (بوندستاگ) یکشنبه هشدار داد ارتش این کشور با کمبود شدید مهمات مواجه است. او همچنین نبود برخی تجهیزات شخصی اولیه مورد نیاز ارتش را مورد تاکید قرار داد. 

این نماینده آلمانی در مصاحبه با روزنامه بیلد فاش کرد که پر کردن ذخایر مهمات ارتش آلمان ۲۰ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت. وی خواستار تکمیل انبارهای مهمات ارتش شد و گفت که دولت سال‌ها در این خصوص تعلل کرده است. وی گفت: بدون مهمات، همه چیز، هیچ است. 

او همچنین به وضعیت تاسف‌بار تجهیزات اولیه مورد نیاز نیروهای آلمانی هم پرداخت و به عنوان نمونه از موردی یاد کرد که کارکنان ارتش مستقر در لیتوانی مجبور شدند در تمرینات نظامی بدون جلیقه ضد گلوله شرکت کنند. 

علاوه بر این، به گفته هوگل، با در نظر گرفتن مرخصی‌های مربوط به بیماری، تولد فرزند و تحصیلی، بسیاری از واحدهای ارتش سطح نیروهایشان تنها ۶۰ درصد آنچه روی کاغذ نشان می‌دهد، است. او هشدار داد که بدون پرسنل کافی، بهترین سلاح‌ها هم کاربرد کمی دارند.

به گفته او، اگر رده‌های ارتش آلمان به طور قابل توجهی افزایش نیابد، برلین باید در استقرار خود اولویت‌بندی کند و با تمرکز بر دفاع ملی، حضورش را در ماموریت‌های بین‌المللی محدود سازد. 

این در حالی است که برلین ماه گذشته اولین واحد از سامانه پدافندی پیشرفته IRIS-T خود را به کی‌یف عرضه کرد و انتظار می‌رود سه واحد دیگر مشتکل از خودروی فرماندهی، خودرو با فناوری رادار و پرتابگر با حامل کامیون در سال ۲۰۲۳ وارد اوکراین شود. 

این در حالی است که ارتش آلمان خودش هنوز سامانه IRIS-T را دریافت نکرده که باعث شده برخی سیاستمداران این نگرانی را مطرح کنند که آلمان به قیمت توان دفاعی خود، مشغول تسلیح اوکراین است. 

پیش‌تر و در تاریخ هشتم اکتبر، بخش آلمانی وبسایت «بیزنس اینسایدر» به نقل از منابع پارلمانی و صنایع دفاعی گزارش داد ارتش آلمان (بوندس‌وهر) مهمات کافی برای تنها یک یا دو روز جنگ دارد. 

طبق این گزارش، برلین به طور قابل توجهی از الزامات ناتو در حفظ ذخایر برای حداقل ۳۰ روز جنگ عقب است. گفته شده که این مشکل سال‌هاست شناسایی شده زیرا مانورهای نظامی دچار کمبود ذخایر بوده‌اند. 

به نوشته بیزنس اینسایدر، این کمبود از زمان آغاز ارسال سلاح از سوی آلمان به همراه بسیاری دیگر از کشورهای غربی به اوکراین تشدید شده است. 

«هانس کریستوف آتزپودین» رئیس انجمن صنایع امنیتی و دفاعی آلمان به بیزنس اینسایدر گفت: «اگر مهمات از ذخایر ارتش برداشته شود، در حالی که سفارشات مربوطه به صنایع دفاعی همزمان داده نمی‌شود، وضعیت کمبودها بهبود نخواهد یافت». در همین حال، به نقل از منابع این رسانه گفته شده که هیچ سفارشات قابل توجهی به شرکت‌های دفاعی برای تولید تسلیحات بیشتر داده نشده است. 

در همین حال، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داده اروپایی‌ها و واشنگتن به دلیل کاهش تسلیحات موجود در انبارهای خود برای ارسال به اوکراین جهت نبرد با روسیه، با چالش بزرگی روبه‌رو شده‌اند.

پیش از این نیز شبکه «سی‌اِن‌بی‌سی» به نقل از کارشناسان نظامی گزارش داد که انبار سلاح‌ها و مهمات آمریکا و اروپا که از آن‌ها برای ارسال به اوکراین استفاده می‌شود، در حال تمام شدن است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.