اکبر معصومی

برد لذت بخش تیم ملی در جام جهانی/ عیار هویت ملی در زمین فوتبال و خیابانها مشخص شد

خوشحالی مردم بعد از برد شیرین تیم ملی کشورمان و حضور مردم از سر خوشحالی در خیابانها با پرچم خوش رنگ کشورمان، رفراندومی بود که جایگاه هویت ایرانی را به همگان نشان داد.

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 13:30 (به‌وقت ایران) جمعه در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، مقابل تیم ملی ولز صف‌آرایی کرد و با دو گل به برتری رسید. برای ایران در این بازی روزبه چشمی (8+90) و رامین رضاییان (11+90) موفق به گلزنی شدند.

این بازی که در نوع خود بسیار لذت بخش بود، دارای نکاتی است که شرایط ایران و جایگاه هویت ایرانی- اسلامی را به نمایش گذاشت که شاید هیچ کسی چنین تصوری نمی کرد. حال در این خصوص نکاتی بیان می شود:

1- بعد از باخت تلخ تیم ملی فوتبال ایران مقابل انگلیس، بسیاری معتقد بودند که از لحاظ روحی و روانی دیگر اعضای تیم ملی توان بازی در جام جهانی را نخواهند داشت ولی با بازی بسیار زیبا و حرفه ای بازیکنان تیم ملی و در نتبجه پیروزی لذت بخش مقابل ولز، ثابت شد که اگر ایرانی اراده کند، می تواند.

2- در حالی برد شیرین و تاریخی تیم ملی فوتبال رقم خورد که از ماه ها پیش رسانه های محور عبری- غربی- عربی در تلاش بودند که اعضای تیم ملی را وادار به عدم بازی کنند. بعد از حضور ایران در قطر و شکست اولیه سیاست آنها، در مرحله دوم تلاش کردند با ایجاد حواشی از حضور ایران در جام جهانی به نفع خود استفاده کنند و بازیکنان ایرانی را مقابل ایران قرار دهند. اما بازی تیم ملی مقابل ولز نشان دادکه بازیکنانی ایرانی برای ایران جنگیدند و هویت ایرانی در خون آنها موج می زد. زمزمه سرود ملی و تلاش بازیکنان در میدان بازی  و گریه از سر شوق هنگام برد، واقعیتی بود که همه برنامه ریزی ها و تلاش دشمن را با شکست رو به رو ساخت.

3- خوشحالی مردم بعد از برد شیرین تیم ملی کشورمان و حضور مردم از سر خوشحالی در خیابانها با پرچم خوش رنگ کشورمان، رفراندومی بود که جایگاه هویت ایرانی را به همگان نشان داد. گریه مردم هنگام پخش سرود ملی و خوشحالی مردم از برد تیم ملی، حقیقتی است که پشت آن واقعیت ها نهفته بود. واقعیتی از جنس جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بین مردم، واقعیتی از جنس دوست داشتن ایران اسلامی  توسط همگان.

4- حضور پررنگ مردم در خیابان ها بعد برد دو بر صفر تیم ملی مقابل ولز در استانها مختلف مرزی در سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، لرستان، خراسان جنوبی و... شکستی برای  سیاست تجزیه طلبان بود که در صدد تجزیه ایران در این دوماه  اخیر بودند.

5- اینترنشنال و بی بی سی و ... در طول دو ماه اخیر تلاش کردند سیاست های استکباری آمریکا را در داخل کشورمان اجرایی کنند. به این معنی که در تلاش بودند با دروغ، مردم را به خیابان بکشانند و در نتیجه جمهوری اسلامی ایران را در داخل تضعیف کنند. در این میان حضور آشوبگران در خیابانها را با عنوان حضور مردم علیه حکومت، به کل دنیا مخابره می کردند. اما واقعیت حضور مردم در خیابانها بعد از بازی فوتبال تیم ملی کشورمان مشخص شد. رسانه های محور شیطانی با همراهی آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی سعی داشتند در این دوماه شرایط کشور را به جنگ شناختی تغییر دهند که امروز با شکست سنگینی روبه رو شدند.

6- برد ایران که با تلاش و همراهی  به دست آمده، بیانگر آن است که با همدلی و همراهی همه، می توان موفقیت های بزرگ دیگری را نیز در عرصه های مختلف به دست آورد. موفقیت ایران در عرصه های بین المللی و فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی، غلبه بر دشمن و ... در سایه وحدت و یکپارچگی امکان پذیر است. 

منبع: سایت بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.