رئیسی: اشتغال معلولان در دستگاه‌های دولتی با جدیت دنبال شود

رئیس‌جمهور گفت: برای کارهایی که معلولان از عهده آن‌ها برمی‌آیند این عزیزان در اولویت باشند، اگر امکان اشتغال معلولان در دستگاه‌های دولتی وجود دارد، این کار باید با جدیت انجام شود.

هادی نیوز: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز جمعه (10آذر) به مناسبت گرامی داشت روز جهانی معلولان ضمن تبریک روز جهانی معلولان گفت: برخی از مشکلات جامعه معلولان در این جلسه مطرح شد، جامعه معلولان توانایی دارند با همتشان گام های را در جهت علم، ورزش و.... بردارند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان گذشته در شهر قزوین به کارخانه ای رفتم که مدیران و کارکنان آن کارخانه معلول بودند ولی تولیدات کارخانه با کیفیت و نام آور بود، علاوه بر حوزه کارآفرینی در حوزه های علمی نیز اثرات ارزشمندی از جانب معلولان وجود دارد. 

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش پدران و مادران برای به ثمر نشستن استعدادهای فرزندان معلولشان اقدام بزرگی است، تصریح کرد: برای معلولان باید فرصت های اجتماعی برابر قرار داده شود، همه دستگاه ها وظیفه دارند زمینه رشد، شکوفایی و کار معلولان را فراهم کنند.

رئیسی با بیان اینکه وضعیت شهری باید به گونه ای باشد که برای معلولان سختی ایجاد نکند،گفت: توانمند سازی معلولان وظیفه همه است ما هم در دولت باید نسبت به این قضیه نگاه خاصی داشته باشیم.

وی افزود: اقداماتِ در حال انجام، کافی نیست باید خانواده های معلولان احساس کنند که کار متفاوتی در حال انجام است و باید اقدامی جهادی صورت بگیرد؛ این اقدام باید به نحوی باشد که مشکلات معلولان را کاهش دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: خواسته های این قشر باید شنیده شود؛ خواسته های آنان به حق است و توجه به معلولان نه به عنوان ترحم بلکه باید به عنوان فرهنگ تلقی شود.

رئیسی افزود: توجه به افراد دارای معلولیت در عمل هم باید در بخش های مختلف دولت و نهادهای مردمی دنبال شود چراکه وظیفه ای شرعی و انسانی برای همه است.



وی با اشاره به گرانیِ تجهیزات مورد نیاز معلولان گفت: این بخش یکی از حوزه هایی است که دولت می تواند کمک کند تا این عزیزان برای تامین تجهیزات دچار مشکل نشوند، در این بخش می شود یارانه پرداخت کرد و قسمتی از آن را در هزینه های دولتی تامین کرد.

رئیسی در مورد اشتغال معلولان گفت: در وزارت کار اقدامات خوبی برای حل این مسأله انجام شده است سازمان بهزیستی لیست افراد آماده کار را به همه سازمان های دولتی ارایه کنند و برای کارهایی که معلولان از عهده آنها بر می آیند این عزیزان در اولویت باشند.اگر امکان اشتغال معلولان در دستگاه ها ی دولتی وجود دارد این کار باید با جدیت انجام شود.

وی در مورد مشکلات مسکن معلولان تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید تهیه مسکن برای معلولان و خانواده های آنها را باید در اولویت قرار دهند. تمام افراد جامعه باید به عنوان حقوق معلولان به آنها توجه کنند.

رئیسی با بیان اینکه حق معلولان است که جامعه به آنها توجه خاص کند،گفت:  بخشی از قوانین مربوط به معلولان اجرا نشده که دولتمردان باید آن را عملی کنند، معلولان توقع دارند به استعدادهایشان توجه شود آنها در عمل جمله ما می توانیم را ثابت کردند.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: از کارهای انجام شده تا الآن تقدیر می‌کنیم، اما باید در خدمت مادران، پدران، مربیان و توانبخشان گامی نو برداریم.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.