واکنش کنعانی به کشف گورهای دسته جمعی کودکان بومیان کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به کشف گورهای دسته جمعی کودکان بومیان کانادا گفت: این جنایت‌ها علیه بشریت، هیچگاه از دید عدالت طلبان راستین پنهان نخواهد ماند و دولت کانادا باید پاسخگوی روزگار تاریک گذشته خود باشد.

فارسناصر کنعانی  سخنگوی وزارت امور خارجه امروز یکشنبه) هشتم بهمن ماه انتشار گزارش‌های جدید از کشف تعداد دیگری از گورهای دسته جمعی مربوط به کودکان معصوم بومیان کانادا را نمونه‌ای از یک «تراژدی بزرگ انسانی» خواند که توصیفی به جز «نسل‌کشی» برای آن نمی‌توان یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اطلاع رسانی  قطره چکانی از کشف این گورهای دسته جمعی را نشان از عمق فاجعه بشری و یادآور جنایت‌هایی برشمرد که در زمان حاکمیت ظالمانه و نژادپرستانه سفید پوستان تحت سیطره انگلیسی‌ها بر این کشور رخ داده است. 

کنعانی تاکید کرد: این جنایات بزرگ و دهشتناک در کشوری به وقوع پیوسته است که دولت آن همواره با نمایش‌های فریبکارانه و ریاکارانه سعی می‌کند تصویر خود را جزو مدعیان دفاع از حقوق بشر به نمایش بگذارد و نسبت به اتفاقات سایر کشورها از جایگاه یک کشور مدعی و مداخله جو، طلبکارانه اظهارنظر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه شعارها و ادعاهای دولت کانادا را با انگیزه فرافکنی و ایجاد انحراف در مشارکت و معاونت در این تراژدی انسانی و مبین این حقیقت دانست که این دولت و سایر دولت‌های هم پیمان آن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تحمیل دیدگاه‌های مغرضانه سیاسی خود علیه دیگران سوء استفاده می‌کنند.

کنعانی ضمن ابراز تأسف و نگرانی عمیق از وسعت این جنایات و نسل کشی تاریخی و نیز ابراز همدردی با جامعه بومیان کانادا تاکید کرد: این جنایت‌ها علیه بشریت، هیچگاه از دید عدالت طلبان راستین پنهان نخواهد ماند و دولت کانادا باید پاسخگوی روزگار تاریک گذشته خود باشد.

 

 

هادی نیوز: 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.