زاکانی: بزرگداشت و تکریم مردم را باید در دستور کار قرار دهیم/ حدادعادل: غرب از بازگشت قرآن‌ به زندگی مسلمانان می‌ترسد

اولین مجمع «جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» با حضور جمعی از اعضای این جمعیت و فعالان و شخصیت‌های سیاسی برگزار شد.

هادی نیوز: اولین مجمع ملی «جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» با حضور جمعی از تعضای این جمعیت و فعالین و شخصیت‌های سیاسی برگزار شد.

زهره الهیان در ابتدای این نشست، با خوش‌آمدگویی به حاضرین و با قدردانی از خانواده های شهدا و همچنین شهید عجمیان و حدادیان گفت: ان‌شاءالله ثمرات خون شهدا ادامه داشته باشد ودستگیر ما باشد.

الهیان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ماهیت تشکیل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای ورود به مجلس یکی از ایده هایی که به ذهن مان رسیده بود این بود که این ظرفیت عظیم نیروهای انقلابی و نخبگان در استان‌های مختلف کشور را به نوعی بتوانیم ساماندهی بکنیم، تا منجر به یک جریان اجتماعی مثبت گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در این موضوع ساماندهی افراد دغدغه مند و نخبگان انقلابی هم باید گفت؛ احزاب موجود هم آنقدر قوی نبوده و نتوانستند به خوبی این ظرفیت‌ها را مدیریت و سازماندهی کنند و متاسفانه می‌بینیم که یک نوع نا امیدی بین نخبگان صاحب ایده اتفاق افتاده است.

الهیان خاطرنشان کرد: در ایام مجلس ما نمایندگان به دلیل فضای کاری خود با افراد مختلف در ارتباطیم و نظرات و ایده‌های مختلفی به ما می‌رسد اما به نوعی سازوکاری نداریم که این ایده ها را جمع آوردی کنیم و از همه آن‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در تشکیل این مجمع این است که نخبگان را شناسایی کنیم و ایده هارا جمع آوری کنیم و از این افرادفرهیخته استفاده کنیم و کادرسازی از مدیران جوان انقلابی در آینده بوجود بیاوریم و به نوعی بتوانیم حکمرانی مردم پایه را پیاده کنیم، همانطور که حضرت امام فرموده بودند که مردم ولی نعمت مسئولین هستند و رهبر انقلاب هم گفتند مسئولین ظرفیت تخصصی مردم را در امور کشور به کار ببرند.

عضو هیئت موسس جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی در ادامه گفت: نماد مشارکت تخصصی مردم ، سازمان های مردم نهادی هستند که امروز تعداد آن ها ده ها هزار در کشور هست و تبدیل به نماد مشارکت تخصصی مردم شده‌اند، شما همین سمن‌ها را در نظر بگیرید که ایرانی ها از صدها سال پیش با همکاری یکدیگر کار خود را پیش می بردندتا همین هیئت ها و هئیت امناها و اینطور تشکل‌های راه گشا، همگی در قالب سازمان‌های مردم نهاد تخصصی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: چهل هزار گروه جهادی که در کل کشور مشغول خدمت رسانی هستند و خدماتی را به مردم ارائه می‌دهند که هیچ سازمان رسمی نمی‌تواند انجام دهد، اما ما می‌بینیم یک سازمان تخصصی و مردم نهاد اینگونه موفق و رضایت بخش عمل می‌کند و تاثیر گذار می‌شود.

 

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: علاوه بر گروه‌های جهادی، همین تشکل‌های کارآفرین و اقتصادی و همین انجمن های صنفی که در کشور فعال هستند و تعاونی هایی که در کشور هستند، و تشکل‌های بسیاری که در حوزه زنان فعالیت می کنند، همه و همه نماد مشارکت مردم به طور موثر در کشور و موضوعات کشور بوده می‌توانند مشکلات بزرگی را حل کنند.

الهیان در ادامه افزود: از ما سوال می شود که شروع این کار و مدل کارهای حزبی برای کار انتخاباتی و از این مسائل است، باید بگویم ما از ابتدای مجلس به فکر این موضوع بودیم که پروسه این موضوع در وزارت کشور  شکل گرفت و تا به امروز ادامه یافت و باید گفت هدف غایی ما انتخابات نیست، هدف حفظ حرکت اصیل انقلاب است، هدف ما پست و مقام نیست، تاثیرگذاری درست و مردمی در حکمرانی، هدف ماست و البته که در همه این‌ها اخلاص اولویت اول همه ما باید باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی در ادامه گفت: این حرکتی که ما شروع کرده‌ایم موسمی و شب انتخاباتی نیست، و باید استمرار داشته باشد در همه نقاط کشور و حتی حوزه های بین المللی و هدف حرکت قبیله گرایی و حافظ منافع یک عده خاص نیستیم، متاسفانه در سال‌های گذشته احزابی داشتیم که دنبال یک عده خاص بودند، که ما این نگاه را نهی می‌کنیم و به سمت خدمت واقعی به مردم قدم بر می‌داریم.

 

 

الهیان افزود: در دورترین نقاط کشور نخبگانی داریم که ظرفیت نخبگانشان شناسایی نشده و ظرفیت شان باید به کار گرفته بشود و اعتقاد داریم همه اقشارجامعه حتی اقلیت های دینی و مذهبی درپیشبرد امور کشور نقش دارند.

نماینده مردم تهران در پایان با اشاره به تلاش دشمن و رسانه های معاند برای ایجاد ناامیدی گفت: همین مشارکت مردم در این نهادهای مردمی خود باعث امید و احیای سرمایه اجتماعی خواهد شد و خط ناامید سازی دشمنان را باطل می‌کند و اعتماد و نشاط مردم را افزایش خواهد داد و انشاءالله با مشی مردم سالاری و عدالتخواهی واقعی و ولایتمداری که جزو اصول اصلی این جریان است، بتوانیم برای تحقق تمدن نوین اسلامی گام برداریم.

حداد عادل: امروز بیش از هر زمانی به انسجام برای دفاع از انقلاب نیاز داریم

غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست به سخنرانی و پرداخت و ضمن تبریک ماه رجب و ایام دهه فجر گفت: بسیار خوشبختم که می‌بینم با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت جدیدی برای ایجاد همبستگی و تلاش بیشتر به نام «جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» تشکیل می‌شود. این را به فال نیک می‌گیرم و از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند خصوصا دکتر زهره الهیان تشکر می‌کنم.

وی افزود: یکی از مسائلی که در علوم سیاسی پیرامون آن بحث می‌شود؛ قلمرو دخالت دولت‌ها در جامعه است یعنی دولت در هر کشوری چه وظیفه‌ای دارد، چه کار هایی انجام دهد، در چه اموری دخالت نکند، چه کارهایی بیشتر دست مردم و چه اموری بیشتری در اختیار دولت‌ها باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این مساله مهم است نظریه‌های متفاوتی هم در این باره وجود دارد؛ بعضی بر دولت حداقلی تاکید می‌کنند بعضی هم به دولت های حداکثری، سوالی که ایجاد می‌شود این است که در انقلاب اسلامی ایران، بر پایه موازین سیاسی اسلام مرز اختیارات مردم و دولت کجاست؟

حدادعادل گفت: طبیعی بود که در آغاز انقلاب دولت برای بازپس‌گیری حق ملت از طاغوت هرچه بیشتر کارها را مدیریت کند. لازمه هر انقلابی در ابتدای کار همین است شاید چاره‌ای هم نباشد، این اما بدان معنا نیست که همیشه همه کارها دست دولت‌ها باشد آنهم در انقلاب اسلامی که انقلابی کاملا مردمی است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از روزهای قبل از انقلاب، افزود: در خیابان آزادی راهپیمایی‌های بزرگی با حضور مردم صورت می‌گرفت، ما مردمی بودن انقلاب اسلامی را با تمام وجود در ماهها و سالهای قبل از پیروزی انقلاب حس کردیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: در عاشورای سال ۵۷ حکومت نظامی اعلام و اجتماع بیش از سه نفر را ممنوع کرده بودند؛ از طرفی نیروهای حکومت حق تیراندازی داشتند اما قوت انقلاب باعث شد در این ایام حکومت نظامی را بردارند.

حدادعادل گفت:‌ در ایام تاسوعا و عاشورا جمعیت مردم از میدان امام حسین (علیه السلام) تا میدان آزادی ادامه داشت؛ این جمعیت در معرض خطر قرار داشت و این امکان بود بالگردها و نیروهای ساواک به سمت آنها تیراندازی کنند به همین دلیل خیلی از مردم نمی دانستند که آیا به خانه بر می گردند یا خیر؟ آیا حادثه 17 شهریور تکرار می‌شود یا خیر؟

وی افزود: کنار تلفن‌های عمومی جوان‌هایی ایستاده و کلاهشان را برعکس گرفته بودند می‌گفتند هرکسی سکه دوزاری دارد آن را در کلاه بگذارد و کسی که سکه دوزاری لازم دارد از کلاه بردارد تا با استفاده از تلفن عمومی با خانواده هایشان تماس بگیرند و خبر سلامتی خود را بدهند. 

 

 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به تشکیل کمیته‌ها، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب کمیته‌ها تشکیل شدند که ماهیت مردمی داشتند و کشور را اداره می‌کردند مدتی بعد دستگاه‌های مختلف شکل گرفت و قوانین نوشته شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشحالیم بعد از ۴۴ سال با واقعیتی به نام سازمان‌های مردم نهاد (سمن) درجامعه روبرو هستیم که بخشی از کارهای کشور را مردم در آن برعهده می‌گیرند.

حداد عادل افزود: رهبری از زمانی که رئیس‌جمهور بودند اعتقاد داشتند که حتی المقدور دولت از تصدی گری دوری کند و کار را به‌ مردم بدهند. بارها از ایشان شنیده‌ایم‌که شئون حاکمیتی به دست دولت و نظام باشد و بقیه کارها را مردم انجام دهند.

وی تصریح کرد: دیدگاه رهبری بود که سبب شد مجمع تشخیص مصلحت نظام تفسیر جدیدی از بخش دوم و ذیل اصل 44 قانون اساسی برای واگذاری خیلی از موسساتی که کار اقتصادی می‌کردند و متعلق به دولت بودند داشته باشد ایشان معتقد بودند هردستگاهی که اداره آن توسط دولت و حاکمیت ضروری نباشد و در امنیت ملی نقشی نداشته باشد به دست مردم سپرده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در مجلس سعی کردیم قانون اجرایی آن را تصویب کنیم، معتقدم یکی از کارهای بر زمین مانده و همچنان محقق نشده همین تفسیری است که بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری از ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی شد.

حداد عادل با بیان اینکه دنیا را عاشقان می سازند و عاقلان بهره آن را می‌برند، اظهار داشت: کارهای مردم نهاد عاشقانه است یعنی افرادی عشق می ورزند و عمر خود را صرفِ انجام آن می‌کنند.

وی گفت: ریشه و محرک اصلی انجمن‌های مردم نهاد عشق است و باید مراقب بود که این عشق محفوظ بماند و علاوه بر آن سازماندهی نیز بشود. فکر می‌کنم کثرت انجمن‌های مردم نهاد از نشانه‌های جامعه پیشرفته است و توجه به این انجمن‌ها از علائم حکمرانی خوب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وجود سمن‌ها باعث می‌شود کسانی که حول یک موضوع عشق و علاقه به انجام کاری دارند با هم بیشتر آشنا شوند و تبادل تجربه کنند و هم افزایی صورت بگیرد. اگر فعالیت اقتصادی وجود دارد بازار کار را می‌شناسند و بهره وری کارشان را افزایش می‌دهند و از مشکلاتی که سر راهشان است مطلع می‌شوند و برای رفع مشکلات کمک می‌کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این نکات در اساسنامه «جمعیت اعتلاء نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» آمده است، این سمن را بنده به مثابه نخ تسبیحی می‌دانم که می تواند دانه‌های پراکنده سازمان‌های مردم نهاد را متحد کند، قوتشان را افزایش دهد و مشکلاتشان را در قبال دولت و حکومت برطرف کند. 

حدادعادل افزود: وجود چنین جمعیتی می‌تواند از یک سو در ارتباط با مجلس شورای اسلامی موانع قانونگذاری را کم کند و از سوی دیگر در ارتباط با دولت، قوه‌قضائیه و شهرداری‌ها موانع را رفع کند. این مساله تصمیم هوشمندانه‌ای است و حضور شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در میان بنیانگذاران این سازمان مردم نهاد هم حکایت از پشتیبانی قوه‌مقننه از این حرکت مردمی به عمل آید.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلات و دشمنی‌ها مسیرش را با قوت ادامه می‌دهد و شاهدیم که توطئه‌ها افزایش یافته و جنگ ترکیبی علیه انقلاب برپا می‌شود که نمونه آن را در اغتشاشات اخیر در پائیز سال 1401 مشاهده کردید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دشمنی‌ها به خاطر ظهور اسلام به عنوان قدرتی سیاسی در جهان است که غربی‌ها را نگران کرده اینکه می بینید در کشورهای اروپایی با همه شعارهایی که در مورد آزادی بیان وجود دارد، قرآن‌کریم را به عنوان یک کتاب می‌سوزاند این اقدام به دلیل ترس از بازگشت قرآن‌کریم به زندگی مسلمانان است اگر چنین نبود این واکنش را نشان نمی دادند، آنها سراغ کتاب‌هایی که نظیر قرآن کریم در سایر ادیان است نمی‌روند اما سراغ قرآن می‌روند چرا که قدرتش را در گذشته و امروز (توسط بیداری اسلامی) نشان داده است. 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: امروز که سازمان های بین المللی، رسانه‌ها، آمریکا، اروپا و مزدوران منطقه‌ای دست به دست هم داده‌اند تا انقلاب را از نظر اقتصادی _‌ فرهنگی تهدید کنند بیش از هر زمان دیگری به انسجام برای دفاع از انقلاب نیاز داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این نهادها و انجمن‌های مردمی می تواند به عنوان عامل وحدت بخش برای حفظ، دفاع از انقلاب و پیشبرد کشور محسوب شود، امیدوارم این اقدام مبارک سرآغاز وحدت بیشتر میان سازمان های مردم نهاد باشد؛ دکتر الهیان در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز حضور دارند و از آن طریق ارتباطمان را با این مجموعه حفظ می‌کنیم. 

زاکانی: باید بزرگداشت و تکریم مردم را در دستور کار قرار دهیم

علیرضا زاکانی شهردار تهران  نیز در این نشست ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رجب، گفت: در انقلاب اسلامی رقبایی داشتیم که 44 سال است نمی توانند ما را تحمل کنند و شیطنت می‌کنند؛ مهمترین دشمنان ما آمریکا و لیبرال سرمایه‌داری هستند؛ براساس نسبتی که ناظر به انسان و جایگاه انسان دارند. 

وی افزود: انسانی که جایگزین خداست و بر تسخیر طبیعت اصرار می‌ورزد و انسانی که برای خودش هم جز لذت جویی غایتی را در نظر نمی‌گیرد این جایگاه جعلی در برابر نوع نگاهی که انقلاب اسلامی به ما عطا کرد که انسان بنده خداست طبیعت امانتی در دست ماست و با پی‌ریزی و کوششمان برای آیندگان باید بماند. 

زاکانی تصریح کرد: جامعه جمع جبری افراد نیست  بلکه هویت دارد و به سمت جامعه مهدوی گام بر میدارد و انسان هم موجودی سردرگم نیست بلکه در قله افتخار جامعه بشری به سمت امام معصوم (ع) گام بر می‌دارد فاصله بی‌نهایت است اما این فاصله را انسان با همت، حضور و تلاشش می‌تواند کم کند.

شهردار تهران گفت: مواجه این دو نگاه بین ما و غرب ( و اساسا دشمنان و رقبای ما ) ساخت جدیدی از جامعه و نقش ویژه‌ای برای مردم می تواند فراهم کند؛ از دلِ این نگاه است که آزادی، استقلال و معنویت را پی‌جویی می‌کنیم. به دلیل این نگاه است که در کشور مردم سالاری دینی را بنیان گذاشته و برای توسعه و تلاش جهت تحقق آن گام برمیداریم ما نسبت به راه طی شده تاکنون  با همه کاستی ها و افتخارها در میانه راه هستیم، و از این مسیری که آمده‌ایم هم عبرت می‌آموزیم و هم افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به جمعیت اعتلاء نهادهای مردمی انقلاب اسلامی افزود: به هر حال ویژگی‌های این جمعیت‌هایِ از سنخ انقلاب اسلامی متفاوت از ویژگی هایی است که مکتب غربی برای احزاب، گروه ها و جمعیت‌های خودش قائل است تا جایی که می‌توان گفت تفاوت این دو می‌تواند منشأ یک تحول و تغییر در جامعه ما بشمار رود.

 

 

شهردار تهران تصریح کرد: اردیبهشت سال 1380، بیست و سه حزب خدمت رهبری رسیدند و از زحمت یک سال و نیمه‌ خود گزارشی را  پیرامون مطالبه رهبر انقلاب ارائه کردند؛ بعد از حادثه کوی دانشگاه که آن اتفاق تلخ رقم‌خورد حضرت آقا مسئولین درجه اول گروه‌ها و احزاب اصلی را دعوت کردند و شخصا جلسه گذاشتند. درخواست  آقا این بود که براساس اسلام، انقلاب اسلامی، امام و ولایت فقیه جمع شوید و جبهه دفاع از انقلاب را سامان دهید تقریبا طی یک سال و نیم ۲۷ حزب و گروه به تفاهم رسیدند.

زاکانی اظهار داشت: دیدارهایی با برخی از عناصر شد ولی آنها حاضر نشدند در این مسیر گام بردارند حتی 3 دیدار با‌ آقای کروبی صورت گرفت که وی گفت:  که « من به درستیِ حرف‌های شما واقفم اما دوستانم نمی‌گذارند ما با هم همراه شویم یا مرحوم هاشمی از موضعی دیگر برای همراهی با جمع استنکاف کرد.»

وی افزود: وقتی این جمع خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و مرحوم پرورش و مرحوم عسگراولادی گزارشی را ارائه کردند آقا اظهار خشنودی کردند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه موضوع آن جلسه چراغ راه هدایت این جلسه است تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند حزب به معنی اسلامی سه ویژگی دارد که باید اینها را برای خودتان حاصل کنید؛ راس فکور و چالاک که شرایط کشور را می سنجد، تدبیر می کند و انعکاس آن را به بدنه حزب برای ساماندهی یک جریان درست پی‌گیری می‌کند. ویژگی دوم؛ ساماندهی در قاعده هرم اجتماعی است، یعنی سرپنجه‌های قوی و موثر در متن جامعه، سومین ویژگی؛ ارتباطات قوی بین قاعده هرم با راس آن است.

زاکانی گفت: رهبری فرمودند وظیفه قاعده هرم فهم واقعیت‌ها و انتقال آن به راس هرم است، راس هرم هم با ویژگی چالاکی، فکوری، تدبیر درست و انتقال آن به قاعده هرم اجتماعی، جریان اجتماعی صحیح را جریان می‌دهد. دو حالت دارد یا این حزب در قدرت است که منجر به یک عمل بزرگ مطابق خواستگاه انقلاب اسلامی می‌شود یا در قدرت نیست که تدبیر می‌کند و متن جامعه را برای تغییر و تحول آماده می‌کند.

وی افزود: حضرت آقا سخنانشان را با مثالی توضیح دادند و فرمودند مثل سد لتیان که پشت آن انباشت آب است، حزب اسلامی اگر در قدرت هم نباشد انباشتی از فکر و تدبیر را به وجود می‌آورد و در مسیر توزیع به خانه های مردم مطابق خواست‌ها و نیازها تدبیر را انتقال می‌دهد.

 

 

این فعال سیاسی تصریح کرد: اینها مختصات یک حزب خوب و جمعیت مطلوب است در همین راستا رهبر انقلاب در سخنانی طی سفر به استان کرمانشاه فرمودند: دو گونه حزب داریم حزبی که برای رسیدن به قدرت شکل می گیرد و حزبی که در مسیر آمادگی جامعه برای تحول و تغییر زمینه‌ای را فراهم کند که عملا رسیدن به قدرت برای او امری فرعی است. 

زاکانی گفت: به نظر من احزاب در کشور ما جایگاه ویژه ای دارند و می‌بایست گام به گام به سمت احزابی رویم که براساس ویژگی های سه گانه‌ای که رهبری مشخص کردند جنس و عیارشان اسلامی باشد. رهبر انقلاب در همان جلسه فرمودند اگر این 3 ویژگی وجود نداشته باشد غربی است و اگر رسیدن به این چنین حزبی را دنبال کنید به نتیجه نمی رسید. 

وی افزود: امروز که این جمعیت شکل می‌گیرد و این بنیان گذاشته می‌شود و در مسیر کارآمدی و توجه این مجموعه به بهره مندی از میدان دادن به ظرفیت های جمعی است، که مجموعه های تشکل یافته در قاعده هرم اجتماعی با خلاقیت‌ها و اراده‌های متفاوت در متن جامعه است و این حزب علی‌القاعده این مسیر را می‌خواهد هموار کند که این میدان برای عمل اجتماعی و تاثیرگذاری این سمن‌ها فراهم شود. عملا مسیری هموار می شود که به سمت تحقق مردم سالاری دینی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه براساس تجربه هرجا مردم بودند و باشند موفقیت تضمین است، تصریح کرد: ما در این 44 سال 3 مساله را فهم کردیم هر وقت به اسلام عمل کردیم پیروز شدیم یک مورد وجود ندارد که به اسلام عمل کرده باشیم و شکست خورده باشیم. هرچه مشکل داشتیم این بوده است به اسلام عمل نکرده‌ایم.

زاکانی گفت: هرجا تبعیت از امامین انقلاب داشتیم موفق بودیم یک مورد نیست که تبعیت کرده باشیم و پیروزی حاصل نشده باشد هرجا شعار دادیم ولی عمل نکردیم یا اساسا نه شعار دادیم و نه به فرمایشات امامین انقلاب عمل کردیم، (خیلی از مسئولین در این سالها فقط ایستادند و نگاه کردند و اصرار داشتند که نظر رهبری کارشناسی است ما هم نظر داریم) پیروز نشدیم.

وی افزود: هرجا به مردم توجه کردیم و به مردم میدان دادیم موفق شدیم و هرکجا به مردم بی توجهی کردیم ناموفق بودیم. همه اینها یک چیز است عمل به اسلام، که در درونش تبعیت از ولی و خدمت به مردم نهفته است راه خدمت به مردم تبعیت از ولی و تمسک به اسلام است و راه مشخص این توفیقات برای ما معلوم است.

زاکانی تصریح کرد: با شناختی که از دکتر الهیان دارم و خدمات و شایستگی‌های ایشان، سرمایه اولیه خوبی فراهم است که بتوانیم گامی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی برداریم و اساسا بتوانیم شعار انقلاب را در مقام عمل پیاده کنیم تمام دعواهای اخیر دعوایی جدی است تا اساس انقلاب ما را با تجزیه ایران عزیز تهدید کنند یا نگذارند برابر شعارهای انقلاب الگوی عملی فراروی جهانیان قرار بگیرد یا اجازه ندهند دولت و مسئولین خدمتگذار در مسیر خدمتشان، توسعه خدمت را آنگونه دنبال کنند که رضاتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

زاکانی گفت: همه دعواها به خاطر این مسائل و تلاش برای انتقام گرفتن از اساس انقلاب اسلامی است که به لطف خدا، هوشیاری مردم، تدبیر رهبر انقلاب و همت و کوشش خواص جامعه موفق نشدند به اهدافشان برسند. اما این بدان معنا نیست که موضوع خاتمه پیدا کرده است موضوع زمانی خاتمه می‌یابد که دشمن را با توانمندی بالا به خودش مشغول کنیم و مشکلات مردم را حل و با غفلت زدایی گره‌های ذهنی مردم را باز کنیم و زمینه جنگ شناختی را از بین ببریم.

وی افزود: مقدمه همه اینها این است که در قابلیت‌ها و حرکاتمان تجدید نظر کنیم؛ تحول در حوزه تعلیم و تربیت و تکریم مردم و بزرگداشت مردم را در دستور کار قرار دهیم و بتوانیم مسیر مشخص و دقیقی را دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: این اتفاقات مقدمه‌ای برای ایجاد تنبه و بیداری میان مسئولین شد تا بتوانیم به فضل الهی مسیر آینده را اصلاح کنیم و به سمت توجه به بنیان های ضروری برای تغییر و تحول و اقدامات و کاربست‌های آن در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

وی درمورد اقدامات انجام شده در شهرداری تهران گفت: حقیقتا در تهران معضلات مختلفی وجود دارد که به لطف الهی و همت شورای شهر از منابع پایدار و برنامه های خوبی برای تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف شهری در نظر گرفته‌ایم که این برنامه‌ها در عرصه روح و کالبد شهر طرح ریزی شده‌اند و امیدواریم بتوانیم با خدمت شایسته به مردم گامی کوچک برای آنان برداریم؛ مردم ما بزرگ‌تر و عزیز‌تر از این هستند که این مشکلات گریبانگیر آنها باشد.

زاکانی تصریح کرد: انشاالله بتوانیم به توانمندی‌هایمان تکیه کنیم و با حرکت جمعی و حضور جدی گامی در جهت حل مشکلات برداریم این مسیر نیازمند به مشارکت و همکاری است و همه باید دست به دست هم دهیم. دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید در کنار هم باشند تا سطح خدمتشان را بالا ببرند و با مسئولیت پذیری بتوانیم انشاالله گامی در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی برداریم.

انتخابات جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

در پایان این نشست، انتخابات «جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» به صورت الکترونیکی برگزار و اعضای اصلی و بازرسین این جمعیت انتخاب شدند.

در این انتخابات ۷۶۴ رأی اخذ شد.

لیست اعضای اصلی منتخب شورای مرکزی «جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» به شرح ذیل است:

زهره الهیان

صالح رشیدحاجی

راضیه بیرانوند

انسیه برومند

محمد صالح جوکار

محمد اسدیان

فاطمه محبی

مهدی حسینعلی

عباس کوهساری

محمد صائبی

صفیه محبی

محمدرضا کرمی

رضا مراد صحرایی

علی حدادی

سید احمد علوی

احسان پورمحمود

شهرام یزدانی

علیرضا کاوند

سید محمدمحسن سادات شریف

زهرا سادات میرهاشمی

هادی مولوی دوست

زهره جعفری

حسن فدایی

صفی اله رمضانخانی

رشید جعفرپور

اعضای علی‌البدل:

زهرا حسینی تبار

سیده رویا کشاورز

حمید صاحب

علیرضا سلوکی 

محسن فرهادی

براساس این انتخابات «فاطمه محمد بیگی»، «عباس غلامرضازاده» و «محمد نوائی» به عنوان بازرسان اصلی انتخاب و «محمد حاجی بخشی» و «صادق بردبار» به عنوان اعضای علی‌البدل برگزیده شدند.

 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.