حجت‌الاسلام آل‌هاشم: هتک حرمت قرآن در پوشش آزادی‌بیان، عین سلب آزادی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اروپایی‌ها هتک حرمت قرآن را در پوشش آزادی‌بیان توجیه می‌کنند، اما اهانت به سایر عقاید، عین سلب آزادی است.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم توسط کشورهای اروپایی اظهار کرد: هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط افراطیون برخی کشورهای اروپایی با هدف نفرت‌پراکنی و جریحه‌دار نمودن احساسات مسلمانان انجام شد.

وی با بیان اینکه هتک حرمت قرآن توسط اروپایی‌ها از سوی دولت این کشورها دارای مجوز بوده است، افزود: کشورهای اروپایی این اقدام را در پوشش آزادی بیان توجیه می‌کنند؛ این در حالی است که آزادی‌بیان به معنای اهانت و تخریب سایر عقاید نیست و این قبیل اقدامات عین سلب آزادی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان خاطرنشان کرد: این رفتار عملاً ترویج خشونت و افراط‌گرایی است؛ قرآن سوزی در برخی کشورهای اروپایی و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بخشی از پروژه اسلام‌هراسی است که دولت‌های اروپایی از مدت‌ها قبل این پروژه را استارت زده‌اند.

وی عنوان کرد: دولت‌های اروپایی با هدف تصویرسازی خشن از اسلام و جلوگیری از نفوذ و گسترش اسلام، میدان را برای افراط‌گرایان در توهین به مقدسات مسلمانان باز گذاشته‌اند.

آل هاشم ادامه داد: به گزارش مراکز افکارسنجی جمعیت مسلمانان اروپا سال به سال در حال افزایش است به طوری که جمعیت مسلمانان اروپا از ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۱۹۹۰ به ۴۴ میلیون و یکصد هزار نفر در سال ۲۰۱۰ رسیده است و در سال ۲۰۲۲ جمعیت مسلمانان اروپا به حدود ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است؛ فلذا اهانت به ساحت قرآن و مذاهب اسلامی با هدف مقابله با رشد شتابان جمعیت مسلمانان صورت گرفته است.

وی در ادامه به تعبیری از رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند، قرآن روز به روز پرفروغ تر شده و آینده از آن اسلام است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.