با حضور فرمانده کل سپاه انجام شد؛

الحاق ناو اقیانوس‌پیما و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی دریایی سپاه

مراسم الحاق ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی‌دریایی سپاه برگزار شد.

مراسم الحاق ناو اقیانوس پیما و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی‌ دریایی سپاه در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بندرعباس با حضور سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه و سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شناور‌های موشک‌انداز از کلاس شناور‌های عاشورا و صارق هستند که از شناور‌های راکت انداز به شناور‌های موشک‌انداز ارتقا پیدا کرده‌اند.

متخصصان جوان ایرانی برای نخستین بار در جهان است که توانسته‌اند شناور‌هایی با چنین امکاناتی را طراحی کنند. این شناور‌ها با قدرت مانور بسیار بالا در شرایط مختلف آب‌وهوایی می‌توانند عملیاتی شوند.

ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی نیز یک ناو کاملاً ایرانی، سنگین، چند منظوره و دوربرد هست که قابلیت حمل بالگرد، انواع پهپاد، شناور‌های موشک‌انداز و هم‌چنین سامانه‌های موشکی پدافندی و راداری را دارد.

گفتنی است برد موشکی این شناور‌ها بین ۱۰ تا ۱۸۰ کیلومتر است و بنا به گفته کارشناسان این اولین بار است که چنین شناور‌هایی با این ویژگی طراحی شده است.

بیش از ۲۵۰۰ هزار تن وزن، ۲۴۰ متر طول و ۲۷ متر عرض دارد و انواع سامانه‌های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا و… و. بر روی آن نسب شده است.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.