برادر شهید هسته‌ای: حسن طهرانی مقدم باعث شد چهارمین قدرت موشکی منطقه باشیم

برادر شهید حسن طهرانی مقدم گفت: دوستان و همکارانش همیشه دوست داشتند خود را به او برسانند. برای همین در اوج تحریم‌ها و تهاجماتی که علیه ایران صورت می‌گرفت، توانستیم چهارمین قدرت موشکی منطقه شویم.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته، شهید حسن طهرانی مقدم و گرامیداشت ۷۰ شهید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با حضور محمد طهرانی مقدم (برادر شهید) و رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره، جمال‌الدین مهدی‌نژاد، دبیر کنگره و سرپرست دانشگاه، سلمان نقره‌کار، مسئول کمیته معماری، حسن زرنوشه فراهانی، دبیر علمی کنگره و ... در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، مهدی‌نژاد ضمن معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فعالیت‌های آن، به ۷۰ دانشجویی که در ۱۰ سال اول تأسیس دانشگاه در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، اشاره کرده و گفت: چهار دهه است که دانشگاه شهید رجایی تربیت متخصصین فنی و حرفه‌ای را آغاز کرده است. شهید طهرانی‌مقدم نیز از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بود.

در ادامه محمد طهرانی مقدم اظهار داشت: ۱۲ سال از توطئه استکبار جهانی در پادگان ملارد می‌گذرد. زمانی که به خانه برگشتم دل‌نگران مادرمان بودم که هنوز با غم شهادت فرزند دیگر خود کنار نیامده بود و حالا باید از دست دادن برادر دیگرم را نیز می‌پذیرفت.

برادر شهید طهرانی‌مقدم، پدر هسته‌ای ایران درباره روز شهادت برادرش تعریف کرد: حاج قاسم به من قول داد، نمی‌گذارد بعد از شهادت حاج حسن، صنعت موشکی ایران بر زمین بماند. سپس آرام در گوش من گفت: «من هم به زودی به او ملحق می‌شوم.»

وی از زبان همسر رهبر معظم انقلاب، حال ایشان را در زمان شهادت این شهید هسته‌ای تعریف کرد و گفت: همسر امام خامنه‌ای به خانه مادرمان رفته و تعریف می‌کرد: «آقا آن شب خیلی ناراحت و پریشان به خانه آمدند. به ایشان گفتم: آقا! شما این سال‌ها شهدای زیادی دیده‌اید؛ چرا انقدر پریشانید؟ آقا گفتند: «من ۲۵ سال از نزدیک با حاج حسن در ارتباط بودم.» یک بار که حاج حسن به منزل ما آمده بود به آقا گفت: «می‌دانی چرا دوستت دارم؟ چون شیعه واقعی هستی.»

طهرانی مقدم، با توصیف اخلاق شهید افزود: دوستان و همکارانش همیشه دوست داشتند خود را به او برسانند. برای همین در اوج تحریم‌ها و تهاجماتی که علیه ایران صورت می‌گرفت، توانستیم چهارمین قدرت موشکی منطقه شویم.

دبیر علمی کنگره در ادامه ۴ محور اصلی برنامه را ـ که پیرامون شخصیت شهید طهرانی‌مقدم طراحی شده است ـ برشمرد و گفت: حق‌مداری و ولایت‌مداری، الگوی رهبری و سبک مدیریت، اخلاق‌مداری و خانواده‌محوری و افق‌ها، آرمان‌ها و راهبردهای شهید طهرانی مقدم، محورهای اصلی این کنگره بین‌المللی هستند.

زرنوشه در ادامه به بخش‌های مختلف آثار ارسالی به کنگره اشاره کرد و گفت: کتاب، مقاله، پایان‌نامه و رساله، یادداشت و گزارش راهبردی، طراحی اینفوگرافیک، طراحی موشن‌گرافیک، کلیپ و نماهنگ، عکس، دل‌نوشته، داستان کوتاه، شعر و سرود، بخش‌ها و قالب‌های این کنگره هستند که باید حول محورهای 4 گانه تولید شوند. همچنین، بخش معماری به عنوان بخش ویژه این دوره در نظر گرفته شده و از آثار برگزیده تقدیر خواهد شد.

مسئول کمیته معماری کنگره بین‌المللی شهید حسن طهرانی مقدم ادامه داد: مسابقه‌ای برای دانشجویان معماری در بخش ویژه کنگره تدارک دیده شده است که هدف آن تبیین و ترویج گفتمان شهادت است. علاقه‌مندان می‌توانند فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنند و جزئیات آن تا ۱۵ مرداد اعلام خواهد شد. 

در انتهای این نشست، پوستر کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم، توسط برادر شهید و جمال‌الدین مهدی‌نژاد، دبیر کنگره رونمایی شد.

مهلت ارسال آثار تا ۲۲ مهر ۱۴۰۲ تعیین شده  و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در درگاه اینترنتی دانشگاه شهید رجایی بارگزاری کنند. پایگاه اطلاع رسانی کنگره که بستری برای ثبت‌نام در مسابقه، ارسال آثار و پیگیری اخبار است، با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. برای ورود و ثبت‌نام اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.