مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر:

تدوین اطلس نخبگان و ایثارگران موثر در کشور آغاز شده است

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر گفت: تدوین اطلس نخبگان و ایثارگران موثر در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در سطح کشور آغاز شده و نهادها افراد نخبه در زمینه‌های گوناگون را معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :  عادل مهری ورنیاب در نشست نخبگان ایثارگر خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: جدای از افراد برتر علمی ایثارگر، نخبگان زیادی در حوزه های گوناگون کاری وجود دارند که هنوز شناسایی نشده و توانمندی آنها مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی افزود: نخبگان خانواده ایثارگر باید در بخش‌های مختلف شناسایی و از ایده‌های خلاق و نقطه نظرات آنان برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

مهری ورنیاب با تاکید بر حمایت از نخبگان گروه هدف، گفت: نخبگان ایثارگر میوه و ثمره نظام هستند که باید از ایده‌ها و طرح های نوآورانه آنان برای پیشرفت کشور در زمینه های مختلف بهره برد.

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر تصریح کرد: نخبگان ایثارگر افرادی متعهد هستند که هدف آنها تنها خدمت به کشور و رفع مشکلات و چالش های جامعه است.

وی با تاکید بر حمایت پارک علم و فناوری از نخبگان ایثارگر، عنوان کرد: نخبگان باید برای عملیاتی شدن طرح ها مورد حمایت قرار گیرند تا ایده های نوآورانه آنها گره و مشکلات جامعه را برطرف کند و منجر به شغل، درآمد و تولید ثروت شود.

مهری ورنیاب افزود: در این راستا تفاهم نامه هایی برای حمایت از نخبگان ایثارگران با پارک های علم و فناوری منعقد شده است.

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر ادامه داد: این حمایت ها در زمینه های ارایه تسهیلات، معافیت های مالیاتی، در اختیار گذاشتن فضای مورد نیاز برای تبدیل ایده به تجاری سازی انجام خواهد شد.

مهری ورنیاب بر تشکیل خانه های خلاق و شرکت های دانش بنیان نخبگان ایثارگر تاکید کرد و گفت: علاوه بر فعالیت در راستای ایده پروری باید فرهنگ ایده های نو و خلاقانه را نیز در جامعه گسترش دهیم زیرا که برخی از چالش ها تنها با ارایه یک راه حل خلاق برطرف خواهد شد.

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر ادامه داد: مسایل و مشکلات جامعه ایثارگری در سطح کشور نباید تنها متکی به نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان ها باشد بلکه همه سازمان ها، ارگان ها و نهاد ها در این خصوص مسوولیت دارند.

به گزارش ایرنا، حضور در نشست نخبگان ایثارگر خراسان شمالی و افتتاح مرکز رشد و نوآوری شاهد خراسان شمالی از برنامه های سفر یکروزه مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به این استان است.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.