چگونه اربعین رسانه پر قدرت کربلاست

از روز عاشورا تا روز اربعین این چهل روز، چهل روزِ فرمانروایی منطقِ حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیّت بنی‌امیّه و سفیانی‌ها بود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از زنان نیوز :  از کرمان : حجت الاسلام محسن سنجری در آستانه اربعین حسینی در یادداشتی نوشت :
اهمّیّت اربعینِ اوّل این بود که رسانه‌ی پُرقدرت عاشورا است. از روز عاشورا تا روز اربعین این چهل روز، چهل روزِ فرمانروایی منطقِ حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیّت بنی‌امیّه و سفیانی‌ها بود. رسانه‌ی حقیقی [یعنی] فریاد زینب کبریٰ، فریاد حضرت سجّاد؛ در کجا؟ در کوفه، در شام، در آنجایی که ظلمات محض بود؛ اینها بزرگ‌ترین رسانه بود. همینها بود که عاشورا را نگه داشت، همینها بود که عاشورا را به امروز رساند. تاریخ و ریشه‌ی این روز اربعین و ماجرای اربعین این است. آن روز اهل‌بیت (علیهم‌ السّلام) طوفانی به پا کردند با این حرکت چهل‌روزه؛ یک طوفان به پا شد در آن اختناق عجیب.
شروع جاذبه‌ی مغناطیس حسینی، در روز اربعین است. جابربن‌عبداللَّه را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد. این، همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرنهای متمادی، در دل من و شماست. کسانی که معرفت به اهل‌بیت دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است. این از آن روز شروع شده است.
یادآوري خاطره‌ي عاشورا و خاطره‌ي آن جهاد و ازخودگذشتگي و فداکاري عظیم، در روز اربعین انجام میگرفته؛ و در آن سرزمین. اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدّس را یک چنین میعادي قرار بدهند، البتّه بسیار کار بجا و جالبي خواهد بود و هم دنباله‌گیري از راهي است که ائمّه‌ي هدیٰ (علیهم‌السّلام) به ما ارائه دادند.
امروز در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه‌ی بی‌همتا است. چنین چیزی وجود ندارد دیگر در دنیا: اینکه میلیون‌ها انسان راه می‌افتند، نه فقط از یک شهر یا یک کشور [بلکه] از کشورهای مختلف، و نه فقط از یک فرقه‌ی اسلامی [بلکه] فِرَق مختلف اسلامی و حتّی بعضی ادیان غیر اسلامی. این وحدت حسینی است.
این مراسم[راهپیمایی اربعین] را هر چه میتوانید و هر چه میتوانیم، باید پُربارتر و معنوی‌تر کنیم؛ معنا و مضمون این مراسم را باید روزبه‌روز بیشتر کنیم؛ اهل فکر، اهل فرهنگ، اهل اقدام فرهنگی و فکری، برای این حرکت عظیم بنشینند برنامه‌ریزی کنند. امروز هدف هر مسلمان باید ایجاد تمدّن اسلامی نوین باشد؛ ما امروز این را میخواهیم. ملّتهای اسلامی ظرفیّتهای عظیمی دارند که اگر از این ظرفیّتها استفاده شود، امّت اسلامی به اوج عزّت خواهد رسید؛ ما باید به این بیندیشیم، به این فکر کنیم؛ ایجاد تمدّن عظیم اسلامی، هدف نهایی ما است.
حماسه‌ی اربعین یک پدیده‌ی فوق‌العاده‌ای است که به لطف و فضل الهی در هنگامی که دنیای اسلام نهایت نیاز را به این‌چنین حماسه‌ای دارد، به وجود آمده است.
حال براساس فرمایشات امام خامنه ای چگونه اربعین رسانه پرقدرت کربلا می شود.
اربعین نماد قدرت مکتب تشیع ونماد هم افزایی شیعیان گوشه گوشه دنیاست
اربعین یعنی سخن از مقاومت وایستادگی ورنج سفر کشیدن برای رسیدن به معشوق این یعنی انی سلم لمن سالمکم وحرب لمن حاربکم
رسانه پرقدرت کربلا اربعین پیام یاری دین خدا ویاری ولی خداست.
رسانه پرقدرت کربلا یعنی مغناطیس در ابعاد جهانی وحتی کشش آن توان جذب غیر شیعه وغیر مسلمان را هم داراست
یعنی با هر رنگ وبا هر سلیقه با هرفرهنگ زیر چتر امام حسین برای یاری ولی خدا تاپای جان می ایستیم
اربعین یعنی هموار شدن مسیر قدس وبقیع در واقع اربعین رسانه بزرگ قدس وبقیع برای پایان اشغالگری با احیای آنها توسط لشکریان اربعین است.
اربعین در واقع تسهیل گری در امتدادتمدن بزرگ نوین اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی است.
اربعین میثاق باامام زمان است که با فریاد بلند ندا دهیم که اگر نبودیم جدت را یاری کنیم وبازمانده از یاری او شدیم امروز باتوعهد می بندیم که عباس وار وزینب وار در جنگ سخت وجنگ نرم یاری گر دین باشیم.
اربعین یعنی شور حسینی برای کسب شعور مهدوی در سایه سار ولایت علوی واعلام «إنْ تَنْصُروا اللهَ یَنْصُرُکُم وَ یُثَبّتْ أقدامَکُم»
اگر خداوند را ياری کنيد، شما را ياری می‌کند و گام‌هايتان را استوار می‌سازد!
اربعین فصل بیداری امت ها با رویت لشکر فضیلتهاست
اربعین مصداق تجمع همه خوبیهاست برای نمایش قدرت لشکریان الله در جهت ان حزب الله هم الغالبون است
حجت الاسلام محسن سنجری مسئول بسیج طلاب استان کرمان
انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.