مهمانی امت احمد (ص) در سنندج/ ‌روایتی از جشن بزرگ و بی‌نظیر وحدت شیعه و سنی

جشن بزرگ مهمانی امت احمد با استقبال پرشور و بی‌نظیر مردم در خیابان فردوسی سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  هر ساله همزمان با هفته وحدت و سالروز ولادت با سعادت آخرین سفیر الهی، حضرت محمد(ص )، مردم شیعه و سنی استان کردستان آئین‌های خاصی را برگزار می‌کنند.

ماه ربیع‌الاول یا همان ماه مولود نزد مردم استان کردستان جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته و یکی از بهترین، زیباترین و شادترین ماه‌های سال در این دیار است به طوری‌که در این ماه خانه‌ای را نمی‌یابی که در آن جشن مولود برگزار نشود. به اعتقاد اهل سنت و برخی تفاسیر بزرگان، برپایی مولودی خوانی علاوه بر گرامیداشت میلاد پیامبر(ص )، انسان را از تمام بلایا مصون نگه می‌دارد.

"مولودی خوانی، برپایی آیین‌های ازدواج و جنگ‌های شادی، برگزاری جشن و آیین‌های فرهنگی و مذهبی" از مهمترین آداب و رسوم کردستانی‌ها در هفته وحدت است که حال و هوای معنوی خاصی به برنامه‌های این ایام می‌دهد. در استان کردستان همه برادران و خواهران تشیع و تسنن با پیروی از دستورات الهی در کنار یکدیگر با وحدت، اتحاد و همدلی زندگی کرده و این میراث گرانبها را که از گذشتگان خود به ارث برده‌اند، به هیچ قیمتی تغییر نداده و نخواهند داد.

امسال نیز همزمان با هفته وحدت و فرارسیدن میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص)، علاوه‌بر برگزاری جشن‌های مولودی‌خوانی در سنندج، مریوان و سایر نقاط استان؛ عصر امروز جشن بزرگ مهمانی امت احمد با استقبال پرشور و بی‌نظیر مردم در خیابان فردوسی سنندج برگزار شد. برگزاری این مراسم که با حضور جمع کثیری از مردم جان گرفته، به نوبه خود در راستای تقویت و ترویج سنت‌های نبوی و فرهنگ مردم این دیار قابل توجه بود.

در حاشیه این جشن؛ غرفه‌ و موکب‌های متعدد پذیرایی نیز برای خدمت‌رسانی به مردم و توزیع چای، غذای گرم، شربت، شیرینی و شکلات؛ شور و حال زیبایی به این مراسم بخشیده بود.

در این جشن مهمانانی از جمله علیرضا افتخاری، سیدجواد هاشمی، حامد سلطانی، احسان مهدی، خانم آل ایوب(خاله نرگس) و عروسک پنگول، احسان یاسین، پیام عزیزی، فرید رحیمی، کاظم نوربخش (بازیگر سریال نون خ)، گروه‌های دف‌نوازی و گروه شعبده بازی حضور داشتند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.