رئیس ستاد انتخابات: همیشه در جمهوری اسلامی انتخاباتی سالم داشته‌ایم/ فقط قانون را اجرا می‌کنیم

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: همیشه در جمهوری اسلامی انتخاباتی سالم داشتیم و از موضع مجری برگزاری انتخابات محکم و با تمام توان قانون انتخابات را اجرایی می‌کنیم و به هیچ‌وجه خلاف دستورات قانونی حرکتی انجام نمی‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از تسنیم :  همایش فرمانداران و بخشداران استان قزوین با حضور سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور و محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین بعدازظهر امروز در سالن جلسات شهیدسلیمانی استانداری قزوین برگزار شد و در این همایش  تعدادی از بخشداران و فرمانداران استان قزوین به بیان مهمترین دغدغه‌ها و مسائل بخش و شهرستان‌های خود پرداختند.

معاون سیاسی وزیر کشور در این همایش از آغاز فرآیند حضور خود در استان‌ها و نشست با مدیران ستادهای انتخابات استانی خبر داد و اظهار داشت:  هدف ما از این سفرها نظارت میدانی بر فرآیند برگزاری انتخابات است و در این سفرها سطح آمادگی هر استانی بر مبنای 4 شاخصه مدنظر مقام معظم رهبری سنجیده و ارزیابی می‌شود.

شاهچراغی برگزاری انتخابات سالم، شکوهمند و با مشارکت بالای مردم را هدف اساسی ستاد انتخابات دانست و گفت: همیشه در جمهوری اسلامی انتخاباتی سالم داشتیم و از موضع مجری برگزاری انتخابات محکم و با تمام توان قانون انتخابات را اجرایی می‌کنیم و به هیچ‌وجه خلاف دستورات قانونی حرکتی انجام نمی‌دهیم.

وی با اشاره به نقش اقدامات ابداعی و نوآورانه در رشد میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان ششم تصریح کرد: برای افزایش مشارکت مردمی باید به شبهات دشمن با قدرت جواب دهیم و در این حوزه هم نباید منتظر دستور، بخش‌نامه و ابلاغیه باشید.

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه برنامه‌های جلب مشارکت عمومی باید بر اساس بافت جمعیتی و شرایط هر منطقه طراحی و اجرا شوند، اضافه کرد: اشراف کامل به قوانین انتخاباتی باید در دستور کار بخشداران و فرمانداران باشد و باید برای اجرایی شدن هر چه دقیق‌تر قانون در انتخابات بکوشیم. صیانت از آرا و تصمیم مردم به بهترین وجه ممکن مورد تقاضای ماست و رویکردی غیر از این را نمی‌پذیریم.

وی تصمیم‌گیری درست را عامل اصلی حل بسیاری از مشکلات مردم دانست و ادامه داد: برای حل بسیاری از مشکلات مردم به بودجه خاصی نیاز نداریم و اگر حضور میدانی و تصمیمات در صحنه داشته باشیم، بسیاری از مشکلات مردم حل‌شدنی هستند. بنابراین مدیران باید بر پایه باورهای دینی خود به مسائل ورود کرده و مؤثر عمل کنند.

شاهچراغی نیروی انسانی را رکن تحول در کشور و جامعه دانست و یادآور شد: پیشرفت زیاد دولت مردم سیزدهم و تحولات صورت‌گرفته نشانگر نقش نیروی انسانی در این تحول است و اگر به این حوزه بی‌اعتنا باشیم، ساختار اداری ما با چالش‌های درگیر خواهد شد.

مجریان انتخابات عدم‌جانب‌داری را به مردم اثبات کنند

استاندار قزوین هم در این همایش با اشاره به نقش قزوین در تحولات سیاسی کشور گفت: قزوین در حوزه سیاسی هم استان مطرحی است و حضور چهره‌های صاحب‌نام سیاسی استان قزوین در عرصه‌های کشوری و ملی نشان‌دهنده پتانسیل سیاسی بالای استان قزوین است.

محمدمهدی اعلایی قزوین را استان چهره‌های نخبه ولی نه‌چندان مشهور توصیف کرد و افزود: نخبگان زیادی از استان قزوین در دستگاه‌های ملی حاضر هستند و تأثیرگذار عمل می‌کنند که چندان شناخته‌شده و مشهور نیستند و این به خاطر سبقه تاریخی، فضای زندگی و وضعیت ژنتیکی مردم استان قزوین است.

وی با اشاره به موضوع انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصریح کرد: بی‌تردید انتخابات پیش رو از حساسیت بالایی برخوردار است، چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران کلمه حق را در دنیا برافراشته کرده و همه تحولات این کشور و نظام با حساسیت از سوی دوستان و دشمنان پیگیری می‌شود.

اعلایی با بیان اینکه انتخابات امسال باید در فضایی امن، شفاف و با صحت برگزار شود، ادامه داد: مشارکت بالای مبتنی بر تدبیر و درایت مردم در کنار حضور پررنگ نهادهای روشنگر و اقناع‌کننده می‌تواند کیفیت انتخاب مردم در انتخابات را ارتقا دهد.

وی اثبات عدم‌جانب‌داری به مردم و نامزدهای انتخاباتی را رسالت اصلی مجریان انتخابات دانست و تصریح کرد: هر کاندیدا یا نامزدی که مردم نسبت به آن اقبال داشته باشند، مورد تأیید ما هم قرار دارد و منتخبان انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری با آرای مردمی برگزیده می‌شوند، به همین خاطر مجریان انتخابات نباید جانب‌داری داشته باشند.

به گزارش تسنیم، همچنین در این همایش فرمانداران شهرستان‌های شش‌گانه استان قزوین به همراه بخشداران مرکزی هر شهرستان توضیحاتی را درباره روند برپایی انتخابات در شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه خود و همچنین میزان مشارکت نامزدهای انتخاباتی ارائه دادند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.