رئیس جمهور: از وزارت کشور خواسته شده اتباع بیگانه را ساماندهی کند

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم از ما انتظار حل مسئله نه ایجاد مسئله دارند، گفت: از وزارت کشور خواسته‌ایم که اتباع بیگانه را ساماندهی کنند و بر ضرورت این کار هم اصرار داریم و البته در این ساماندهی، باید شناسه افراد مدنظر باشد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان فارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 15 هزار شهید این استان، با بیان اینکه عمل به وظیفه نه به شکل یک تکلیف اداری و سازمانی، بلکه حضور و تلاش عاشقانه، اثربخش، تحولی و با انگیزه و با اندیشه از پیام شهداست، گفت: شهدا همان مسیری که رفتند را از ما مطالبه دارند؛ همان راهی که به حماسه آفرینی آن‌ها منجر شد.

رئیس جمهور ادامه داد: باید جایگاه مدیریتی، زمینه ارتقای واقعی روح و جان قرار گیرد لذا جلب رضایت خدواند در گروه جلب رضایت مردم است و انتظار خانواده شهدا هم از مدیران نیز کار انقلابی و جهادی با توکل به خداوند است.

آیت الله رئیسی شیراز را قطب سلامت دانست و گفت: نیروهای متخصص و کارشناس، این کلانشهر را  سرآمد کرده است به گونه‌ای که بسیاری تمایل دارند عمل‌های جراحی را در این کلانشهر انجام دهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید ارزیابی از مجموعه‌ها انجام شود.مثلا بررسی شود که چرا برخی از پروژه‌ها زمان بر شده و اکنون باید با نگاه تحولی در راستای مرتفع شدن آن بکوشیم.

وی ظرفیت‌های موجود د در ایران و شیراز را زیاد دانست و افزود: ما برای رشد اقتصادی به دو امر اساسی نیازمندیم که یکی رشد تولید و دیگری افزایش بهره وری است.

رئیس جمهور در ادامه بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نیروی انسانی متخصص به ویژه اساتید دانشگاه نیز تاکید کرد و گفت: می‌توان با اقدامات دانش بنیان، استقاده بهینه از امکانات به ویژه در بخش آب، خاک، صنعت و ...داشت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در شیراز بسیاری از ظرفیت‌های فوق وجود دارد که از جمله آنها امکانات تخصصی و نیروی انسانی کارآمد در بخش دانشگاهی است اما در عین حال انتظار است که طرحی نو دراندازیم.

رئیسی با تصریح بر اینکه نظرات کارشناسی اهمیت دارد اما نباید موجب توقف در امور نشود، گفت: باید حل مسئله کرد و به فکر راهکاری راهبردی باشیم.

وی با بیان اینکه مردم از ما انتظار حل مسئله نه ایجاد مسئله دارند، تاکید کرد: در عالم اجرا به ویژه قانوگذاری باید متقن باشیم و متقن نظر دهیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: آبروی افراد را خدا مشخص می‌کند نه ما و وظیفه ما رسیدگی به امور است.مردم هم انتظارشان از این دولت، انتظار متفاوتی است.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید با اعتماد به داشته‌ها، جوانان و رمایه‌ها باید امور را پیش ببریم، تصریح کرد: قدرت کشور را شهدا و راهپیمایی‌های عظیم میلیونی مردم و هدایت‌های امام و رهبری ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در فارس 300 کارخانه نیمه تعطیل  راه‌‌اندازی شده و یا تعداد گردشگران آن  5 برابر شده که موجب افتخار است اما در عین حال، فارس جای ایجاد اشتغال زیادی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما از نسخه‌نویسی برای کشور نگرانیم اما برای تجربه آموختن نه، گفت: نیازمند افزایش سرمایه گذاری هستیم و باید فعالان اقتصادی را تشویق کنیم اما نه باید ابلاغ و آیین‌نامه، بلکه باید با دقت مشکلات آنها بررسی شود.بنابراین باید بخش‌های فعال اقتصادی را در آغوش گرفت تا با دلگرمی کار را پیش ببرند.

رئیسی همچنین خواستار جلوگیری از از واردات بی‌رویه در کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: از وزارت کشور خواسته‌ایم که اتباع بیگانه را ساماندهی کنند و بر ضرورت این کار هم اصرار داریم و البته در این ساماندهی، باید شناسه افراد مدنظر باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی، مورد اعتماد ملت‌های دنیا و کشورهای منطقه است.ما به صلابت این کشور اعتماد داریم و پس از 43 سال شعار آن تغییر نیافته است.

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.