همسر شیخ زکزاکی از خواهران و برادران ایرانی خود چه خواست؟

«زینت ابراهیم» همسر رهبر نهضت اسلامی نیجریه که شب گذشته کتاب وی با عنوان «مهتاب زاریا» در دانشگاه تهران رونمایی شد از برادران و خواهران ایرانی خود خواست که مسیر امام و شهدا را ادامه دهند و این نظام را حفظ کنند و این محافظت را تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : کتاب مهتاب زاریا اثر زینت ابراهیم همسر شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه، همزمان با مراسم اعطای دکترای افتخاری به شیخ زکزاکی، با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی رونمایی شد.

این کتاب روایت‌هایی درباره نهضت اسلامی نیجریه و گزارش‌هایی از فعالیت های همسر شیخ ابراهیم زکزاکی از آغاز نهضت در اوایل دهه ۱۹۸۰ و رویدادهای بنیانی تا قتل عام زاریا در سال ۲۰۱۵ و پیامدهای آن است.

همسر شیخ زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه در مراسم اعطای دکترای افتخاری به شیخ زکزاکی که شب گذشته در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، درباره کتاب «مهتاب زاریا» اظهار داشت: زمانی که می‌خواستم این کتاب را به رشته تحریر درآورم، در زندان هم به سر می‌بردم. هدفم از نگارش کتاب این بود که می‌خواستم جهان واقعیت‌ها را درباره شیخ زکزاکی بداند.

وی افزود: من مطمئن نبودم که بتوانم زنده از زندان بیرون بیایم اما می‌خواستم از تحریف ماجرای کشتار جمعی که در زاریا در حال انجام بود، جلوگیری کنم.
همسر شیخ زکزاکی یادآور شد: من می‌خواستم حتی اگر زنده از آن وقایع بیرون نیایم، دنیا بداند که چه بر سر ما آمده است. من می‌خواستم جهان این را بداند که مصائبی که بر سر شیخ آمده است، برای جان‌فشانی در راه امام خمینی (ره) بوده است. خداوند متعال را شاکر هستیم که بعد از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مسیر ایشان را ادامه می‌دهند.

زینت ابراهیم با تاکید بر وجوب محافظت از نظام اسلامی تاکید کرد: از برادران و خواهرانم در جمهوری اسلامی ایران می‌خواهم که مسیر امام و شهدا را ادامه دهند و این نظام را حفظ کنند و این محافظت را تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دهند.

دانشگاه تهران شنبه شب در آیینی، دکترای افتخاری این دانشگاه را به شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با عنوان «اندیشمند مصلح» اعطا کرد. پس از این مراسم کتاب «مهتاب زاریا» نوشته زینب ابراهیم همسر شیخ زکزاکی رونمایی شد.

به دنبال رونمایی از کتاب «مهتاب زاریا»، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران با اهدای لوح تقدیر و همچنین مدال دانشگاه تهران به خانم زینت ابراهیم، از وی تقدیر کرد.

براساس اعلام دانشگاه تهران،‌متن لوح تقدیر مقیمی به این شرح است:

باسمه تعالی

سرکار خانم زینت الدین ابراهیم؛

امروز که به همت و مجاهدت اندیشمند مصلح شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی و همراهی و صبر سرکار عالی، درخت اسلام ناب محمدی (ص) در قلب آفریقا به ثمر نشسته، آهنگ امید بیش از پیش بر قلب جهانیان طنین‌انداز شده است.

اگرچه خارج از مأمن اسلام، سلطه‌گران و شیاطین عالم از هیچ تلاشی برای ناشنیده گذاشتن صدای حقیقت فروگذار نمی‌کنند، اما ما نیک می‌دانیم که جوانۀ این درخت از دل بذری برون آمده است که از مادرمان حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها به ارث برده‌اید و شانه به شانۀ اندیشمند مصلح، شیخ ابراهیم زکزاکی، آن را با خون برادران شهید ما؛ احمد و محمود و حمید و حمد و حُمید و علی حیدر؛ آبیاری کرده‌اید.

اکنون دانشگاه تهران مفتخر به تقدیم دکترای افتخاری به شخصیتی شد که پس از سال‌ها مجاهدت و ممارست در علم و تقوا و تحصیل زی طلبگی، به عنوان پارسایی با عزت نه تنها در نیجریه و آفریقا، که در کل جهان اسلام و بلکه در جهان عدالت‌طلبان و صلح‌جویان واقعی از هر دین و مذهبی شناخته می‌شود. بدون شک، نعمت و موهبت وجود شما بانوی مومنه در کنار شیخ مکرم زکزاکی، حصول این همه عزت و افتخار را تسهیل نموده است.

امروز به نمایندگی از جامعه علمی دانشگاه تهران به عنوان فرزندان امامین انقلاب اسلامی که شما و همسر بزرگوارتان نیز ملهم از نهضت بزرگ خمینی کبیر هستید، بر خود فرض می‌دانیم تا از زنان و مردان تأثیرگذار عالم که در نشر ارزش‌های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) موثر بوده‌اند، تجلیل نمائیم.

هر چند تجلیل بزرگ از شما فرهیخته گرامی، هماره با گشاده‌رویی و صداقت از سوی رهبر نهضت اسلامی نیجریه که جان بر کف گرفته و در صف یاران حضرت ولی‌عصر (عج) علم‌داری می‌کند، صورت گرفته است؛ لکن ما فرزندان انقلاب اسلامی هم نسبت به ام‌الشهداء در هر کجای عالم که باشند، با ارادتی قلبی، سر فرود می‌آوریم.

ورای تمام احساسات خوب ما به سرکار عالی که شایسته عنوان ام‌الشهداء هستید، ناسپاسی است اگر ذکری از مجاهدت‌های نظری شما در ترویج حقیقت، به‌ویژه در بین خواهرانمان در آفریقا صورت نگیرد. نیک می‌دانیم که بدون مجاهدت‌های خالصانه شما، علم و ایمان به حقیقت در قلب خواهران‌مان شعله نمی‌افروخت، شعله‌ای که دیگر هیچ‌گاه خاموشی نمی‌گیرد؛ چراکه دخترانتان را درسی داده‌اید که زینب‌وار آتش عشق را روشن نگاه داشته و گسترش دهند، و ما نیز بر آن عهد که بستیم، هستیم و تا آخرین قطرۀ خون‌مان در این مأمن در کنارتان می‌مانیم تا به برادران و خواهران شهیدمان بپیوندیم چراکه ایمان داریم «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ».

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.