دبیر کل ناتو:

روسیه باید بمباران شبه نظامیان را متوقف کند تا مذاکرات صلح کارایی داشته باشد

دبیر کل ناتو بار دیگر روسیه را به تضعیف تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به یک راهکار مساالمت آمیز در سوریه متهم کرده است....

هادی نیوز به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو مدعی شد: روسیه به جای هدف قراردادن تروریست های داعش، گروه های مخالف دولت سوریه را بمباران می کند و یک صلح پایدار تنها زمانی حاصل خواهد شد که بمباران روسیه متوقف شود.

وی در ادامه افزود: روسیه به طور عمده گروه های مخالف و نه داعش را هدف قرار می دهد. حملات هوایی جنگنده های روسی علیه گروه های مخالف در سوریه واقعا به ضرر تلاش های انجام شده برای دستیابی به یک راهکار مسالمت آمیز بوده است.

اظهارات دبیر کل ناتو پس از آن بوده است که قدرت های بزرگ شامل روسیه به توافقی برای برقراری آتش بس بین نیروهای دولتی سوریه و مخالفان دست یافته اند. البته روسیه اعلام کرده است که به بمباران شبه نظامیان ادامه خواهد داد.

استولتنبرگ در ادامه از نقش سازنده تر روسیه برای مقابله با داعش استقبال کرد و گفت: ما از نقش سازنده تر روسیه برای مقابله علیه داعش استقبال می کنیم. تاکنون روسیه بیشتر گروه های مخالف را هدف قرار داده نه داعش را.

وی همچنین در خصوص تصمیم واشنگتن برای افزایش حضور نظامی در اروپا نیز گفت: ناتو از این طرح استقبال می کند و خواستار افزایش حضور نظامی آمریکا در کشورهای اروپایی است.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفته است که واشنگتن قصد دارد بودجه نیروهای نظامی آمریکایی در اروپا را 4 برابر افزایش دهد و این بودجه تا سال 2017 میلادی به 3.4 میلیارد دلار برسد.

از سال 2014 میلادی، ناتو به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین، حضور نظامی خود را در شرق اروپا گسترش داده است. در ماه سپتامبر، دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین تاکید کرد که هر گونه پیشروی ناتو به سوی مرزهای روسیه، مسکو را برآن خواهد داشت تا اقدامات متقابلی را برای تامین امنیت خود انجام دهد.

روسیه بارها نسبت به افزایش حضور نظامی ناتو در شرق اروپا هشدار داده است.

نسیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.