نماینده ویژه ناتو در حوزه قفقاز و‌ آسیای مرکزی:

طرح همکاری با ایران را رد نمی‌کنیم/ برای ایران احترام زیادی قائلیم

یک مقام ارشد ناتو در مصاحبه‌ای اختصاصی ضمن ستایش از ایران به عنوان کشور بزرگ تاریخی، از احتمال طرح همکاری دو طرف در آینده خبر داد...

هادی نیوز: یک مقام ارشد ناتو از احتمال طرح همکاری با ایران در آینده خبر داد.

«جیمز آپاتورای» نماینده ویژه دبیرکل ناتو در بخش جنوب قفقاز و آسیای مرکزی در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری آذربایجانی «ترند نیوز» گفت: «ما هیچ علامتی را در این زمینه از ایران دریافت نکرده‌ایم و بحثی نیز در این زمینه در ناتو به میان نیامده است . اما احتمال وقوع چنین موردی را در آینده رد نمی‌کنم.»

وی در این زمینه افزود: «رفع تحریم‌ها و توافق هسته‌ای آشکارا فرصتی را برای ایران برای ایفای نقش سازنده‌تر در منطقه ایجاد کرده و فکر می‌کنم همه امیدوار به این مسئله هستند. این امر همچنین فرصتی را برای نقش کمتر سازنده ایران در منطقه ایجاد می‌کند و منجمله با ورود منابع بیشتر (منابع مالی ناشی از رفع تحریم‌ها) برخی از این مسئله وحشت دارند. اما بهرحال ما همگی امیدواریم که ایران نقش سازنده‌تری ایفا کند.»

نماینده ویژه ناتو در آسیای مرکزی و جنوب قفقاز ادامه داد: «احترام بسیار زیادی برای ایران به عنوان کشوری بزرگ با تاریخی بزرگ و این کشور می‌تواند نقش فوق‌العاده مثبتی را در منطقه ایفا کند.»

وی در خاتمه اظهار داشت: «ایران و کشورهای منطقه باید با کمک به همدیگر در راستای برقراری صلح در منطقه که برای همگان مفید است، تلاش کنند.»

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.