حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

تنقیح قوانین باعث استحکام ریل‌گذاری مجلس می‌شود

نایب رئیس مجلس گفت: تنقیح قوانین باعث استحکام ریل‌گذاری مجلس شورای اسلامی می‌شود...

هادی نیوز: حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی تنقیح قوانین که در مؤسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور در جمع اساتید و دانشجویان علم حقوق، گفت: اهمیت تنقیح قوانین و نقش این حرکت در ارتقای کارآیی نهاد قانونگذاری بسیار مهم است.

وی افزود: ارتقای کارآیی مجموعه دستگاه‌های اجرایی و قضایی نظام جمهوری اسلامی از دیگر کارکردهای تنقیح قوانین است.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس ریل‌گذاری را برای حرکت سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهد، ادامه داد: تنقیح قوانین باعث استحکام ریل‌گذاری حرکت سایر دستگاه‌ها می‌شود و اگر در برنامه‌ریزی جامع موفق باشیم و مجموعه قوانین کشور را به درستی تنقیح نماییم، گام درستی برداشته شده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه کشور از تورم قوانین رنج می‌برد، گفت: مردم به دلیل تورم قوانین قادر به دفاع مطلوب از حقوق شهروندی خود نیستند و باید پذیرفت اشراف شایسته‌ای به حقوق خود ندارند.

وی اضافه کرد: گاهی به دلیل عدم اشرافیت به قوانین مجریان قانون نمی‌توانند قوانین را به صورت درست و مطلوب اجرایی کنند و گاهی نیز برخی مدیران که مایل نیستند قانون را به درستی اجرا کنند، بهانه‌هایی در این رابطه عنوان می‌کنند که ایجاد چالش می‌کند، بنابراین تنقیح قوانین تصویب شده بسیار مهم است و کاستی‌ها را برطرف می‌کند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه کار تنقیح قوانین یک کار تخصصی و علمی است، افزود: با توجه به حضور اساتید ارزشمند در مؤسسه مطالعات حقوق عمومی و امکان استفاده از تجربیات آنان زمینه برای ادامه بهتر یک حرکت علمی درباره تنقیح قوانین فراهم است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: برای تنقیح قوانین لازم است حوزه‌های دیگر درباره قانون به طور دقیق و علمی رصد و تحلیل شود البته داشتن نقشه راه و اعمال مدیریت صحیح از لازمه‌های کار است تا نتیجه نهایی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت وجود موانع در راه تنقیح قوانین این آمادگی وجود دارد که زمینه برطرف شدن مشکلات فراهم شود و امیدوارم این کار با دقت و شتاب به نتیجه برسد.

عباسعلی کدخدایی رئیس مؤسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی تنقیح قوانین از نایب رئیس مجلس جهت حضور در مراسم قدردانی کرد.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.