اردوغان، شریک جنایات اسرائیل

محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از مشرق :  محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:  خون ملت مسلمان ترکیه، در اثر جنایات رژیم صهیونیستی به جوش آمده است. ترکیه این روزها شاهد اعتراضات میلیونی است.

در این فضای ملتهب، قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری‌ خلق گفت:

غزه تحت بمباران شدید است. بی‌گناهان کشته می‌شوند. نتانیاهو حتی بیمارستان‌ها را هدف می‌گیرد. هر کس ساکت بماند، دستانش به خون آغشته است. جهان یا باید جلو این نسل کشی را بگیرد، یا شریک آن است. انتخاب میانه‌ای وجود ندارد.

در این وضعیت برانگیختگی عمومی، اردوغان امروز به میان مردم معترض رفت و گفت:

"به خاطر غزه بسیار اندوهگینیم. ما تنها به محکومیت بسنده نمی‌کنیم. اسرائیل چگونه به منطقه آمده؟ دولتی اشغالگر است و غرب پشتیبان و مدیون آن است. اسراییل بدون حمایت غرب ۳ روز هم دوام نمی آورد. آنان که برای اوکراین اشک ریختند، اکنون سکوت کرده‌اند.

برخی در ترکیه، حماس را به نتانیاهو واگذار کردند و گفتند تروریست است. آنها که به این افراد رای دادند، خوب فکر کنند. یک قرن پیش، غزه بخشی از خاک سرزمین ما بود و ما ۵۳ شهید از غزه در جنگ چاناک قلعه داریم".

رفتار مذبذب اردوغان، تنه به تنه توصیه های ماکیاولی می زند. او بخشی از جریان رسمیت بخشیدن رژیم جنایتکاری است که خود، ناچار است به اشغالگری اش اذعان کند.

به رسمیت شناختن، مبادله سفیر، تامین نیازهای اقتصادی و شراکت در پروژه های خصمانه اسرائیل (حمایت از تجزیه و تروریسم در عراق و سوریه، و هم پیاله شدن در نقشه تغییر نقشه منطقه قفقاز)، کارنامه سیاهی برای اردوغان رقم زده است.

او همین حالا که هشت هزار فلسطینی بیگناه به شهادت رسیده و چند برابر آن مجروح شده اند، حتی حاضر به اخراج سفیر اسرائیل و قطع مبادلات نیست و حال آن که می توانست در مهار جنایات اسرائیل موثر باشد.

غیرت اسلامی و انسانی به کنار! اردوغان حتی به خاطر شوونیسم تورکی و رگ غیرت عثمانیگری هم که شده، حاضر نیست با رژیم صهیونیستی مرزبندی کند و حال آن که یهودیان صهیونیست، بانیان تجزیه و فروپاشی امپراتوری عثمانی بودند.

اسلام سکولار سیاست زده که دست همه منافقین را از پشت می بندد. اردوغان در خون چند ده هزار فلسطینی قتل عام شده شریک است. او حتی به حماس هم به عنوان تشکلی با سوابق "اخوانی" خیانت کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.