«طوفان الاقصی» و اهمیت روایت اول در رسانه

مدیر رادیو گفت‌و‌گو گفت: غربی‌ها با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود که ذیل نفوذ لابی‌های بین المللی صهیونیسم فعالیت دارد، با نادیده انگاشتن جنایات جنگی اسرائیل در غزه، در تلاش برای تعویض جای ظالم و مظلوم در افکار عمومی دنیا هستند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از فارس: رضا کوچک زاده تهمتن مدیر شبکه رادیویی گفت وگو، با بیان اهمیت جایگاه رسانه در تحولات اخیر به خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: طوفان الاقصی مهمترین نمود شکست نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر گردان‌های مقاومت فلسطین بود، تا آنجا که رسانه‌های غربی همه از عملیات مقاومت متعجبانه می‌پرسند چگونه می‌شود امنیت کشور مدعی قویترین سازمان‏اطلاعاتی دارای چنین حفره های ترمیم ناشدنی باشد؟ بی‌اغراق رژیم صهیونیستی سال‌هاست چنین تحقیر نشده وبرای اولین بار مقاومت فلسطین با یک اقدام تهاجمی، ضربه‌ای قدرتمند بر پیکره نظامی ـ اطلاعاتی این رژیم فرود آورده است که برای تمام جهان غرب و غیر غرب بهت آور است.

امپراطوری رسانه‌ ذیل نفوذ لابی‌های صهیونیسم فعالیت دارد

وی با بیان اینکه در ده روز اخیر، با تمرکز بر تحولات منطقه و پیروزی‌های محور مقاومت بیش از 2 هزاردقیقه برنامه تخصصی ساختیم، گفت: این عملیات نقطه عزیمت راهبردی در تحولات منطقه و جهان شد که هم نماد قدرت مقاومت و هم فوران 70 سال کشتار و تحقیر فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. غربی‌ها با  استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود که ذیل نفوذ لابی‌های بین المللی صهیونیسم فعالیت دارد، با نادیده انگاشتن جنایات جنگی اسرائیل در غزه، در تلاش برای تعویض جای ظالم و مظلوم در افکار عمومی دنیا هستند. از این رو ما تلاش کردیم در این فرایند به عنوان یک رسانه کنشگر و در بستر حوزه مخاطبین خود، این موارد را مورد اهتمام جدی در جهت روشنگری و ارائه یک روایت اول و دقیق  قرار دهیم.

 امپراطوری رسانه‌ از مهمترین ارکان نظم نوین جهانی

مدیر رادیو گفت وگو در ادامه با بیان اینکه امروز امپراطوری رسانه‌ای از مهمترین ارکان نظم نوین جهانی به شمار می‌رود افزود: به دلیل جایگاهی که رسانه‌ها در دنیای بین الملل دارند، می‌توانند موازنه قدرت را آنگونه که می‌خواهند به جهانیان نشان دهند، در این میان رادیو گفت وگو از دقایق اول شروع عملیات طوفان الاقصی به گفتگو و تحلیل پیرامون این اقدام تکان دهنده محور مقاومت با کارشناسان و صاحب نظران پرداخت، و در قالب ۳۵ برنامه و حضور بیش از ۸۰ صاحب نظر، ابعاد مختلف عملیات طوفان الاقصی را در ۵۰ محور تخصصی بررسی کرد.

به دلیل جایگاهی که رسانه‌ها در دنیای بین الملل دارند، می‌توانند موازنه قدرت را آنگونه که می‌خواهند به جهانیان نشان دهند

وی افزود: پرداختن به ضربه اطلاعاتی نظامی به رژیم صهیونیستی، پایان دادن به قمار دولت‌های عربی جهت عادی سازی روابط با این رژیم، هراس افکنی بر جامعه صهیونیستی ساکن سرزمین‌های اشغالی، تبیین یک بام و دو هوای حقوق بشر توسط غربی‌ها در معادله امروز فلسطین از جمله هماهنگی یکسان غرب برای انجام جنایات جنگی در غزه، بررسی انفعال مرگبار جهان عرب، روایت سازی دروغین رسانه یا غرب در بستر جنگ شناختی بر علیه مقاومت، احتمال بازگشایی جبهه‌های جدید نبرد، سناریو پردازی در ارتباط با آخرین تحولات و چشم انداز ماشین کشتار صهیونیست‌ها در منطقه و موارد دیگر از جمله اهم محورهای مورد بررسی در این شبکه است.

کوچک زاده با اشاره به جنگ رسانه‌ای غرب همزمان با کشتار مردم غزه بر علیه ملت فلسطین تاکید کرد: یکی از مهمترین جبهه گیری‌های غرب، جنگ رسانه‌ای برای تغییر جای ظالم و مظلوم در این جنایت‌هاست. آنها با روایت سازی نادرست از وضعیت اخیر، در تلاش‌اند تا با سرپوش گذاشتن بر کشتار بی رحمانه مردم غزه و تنبیه جمعی 2 میلیون ساکن این باریکه جنایت علیه بشریت نتانیاهو و رژیم جعلی‌اش را توجیه و همراهی کنند. از این زاویه، رادیو گفت‌وگو تلاش دارد تا با تبیین این جنگ ترکیبی، بنا به وسع و عرصه میدانی خود به خنثی سازی این دروغ پردازی‌ها در حوزه مخاطبان و آگاهی بخشی اجتماعی اقدام کند.

مدیر رادیو گفت‌وگو ضمن معرفی برنامه‌های تخصصی این شبکه که در این مدت بصورت ویژه به تحولات فلسطین پرداخته گفت: برنامه گفتگوی سیاسی به منظور ارتقای افق نگاه و سطح تحلیل مخاطب از مباحث سیاسی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:30، برنامه امواج شبهه با هدف رفتارشناسی رسانه‌های بیگانه روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 16 و مجله‌های خبری تحلیلی رویداد و بدون خط خوردگی که به تازه‌های حوزه سیاست می‌پردازند به ترتیب ساعت 12 و 19 و برنامه ساعت بیست و چهار و یک دقیقه روزهای دوشنبه و چهارشنبه با هدف آگاهی بخشی از جنگ شناختی و لزوم تجهیز رسانه به دانش این حوزه به منظور مقابله در جنگ‌های ترکیبی به گفتگو با صاحب نظران و اساتید دانشگاه می‌پردازد.

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.