سروده رضا اسماعیلی برای رمان‌نویس شهید فلسطینی؛ انتفاضه شعرهای تو بود و «غزه» با شعرهایت می‌جنگید

رضا اسماعیلی شاعر تازه ترین سروده خود را به هبة ابو ندا رمان‌نویس فلسطینی که در حمله اسرائیل به غزه به شهادت رسید‌، تقدیم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  «هبه ابو ندا» رمان‌نویس محبوب فلسطینی در حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسید.هبه ابوندا روز 20 اکتبر، در همان روز که به شهادت رسید در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود: «به خدا قسم، ما در غزه یا شهیدیم و یا شاهد آزادی خود، و همگی صبر می‌کنیم تا ببینیم که کجا خواهیم بود. خداوندا همگی انجام وعده حق تو را انتظار می‌کشیم.»

ابو ندا در انتشار سه مجموعه شعر مشارکت داشت و در سال 2017 اولین رمانش با عنوان اکسیژن برای مردگان نیست، حائز مقام دوم در مسابقه «جایزه شارجه» برای خلاقیت شد.او همچنین در مسابقه‌ای که به یادبود «ناهید الرئیس» نویسنده فلسطینی برگزار می‌شود، در بخش داستان کوتاه حائز مقام اول شده بود.

بیشتر بخوانید

تازه سروده محمدرضا ترکی برای کودکان غزه؛‌ یک طرف چند افسر و سرباز یک طرف خنده‌های کودک بود

رضا اسماعیلی شاعر تازه‌ترین سروده خود را به دختر فلسطین، «هبة ابو ندا» تقدیم کرده است.

تو کلمات را با سنگ‌هایی در مُشت به خط مقدم فرستادی انتفاضه شعرهای تو بود و «غزه» با شعرهایت می‌جنگید که ظلم را منفجر می‌کرد و مظلوم را بیدار.

*** دختر فلسطین:«هبة ابو ندا»! هم سنگرانت «محمود درویش» و «سمیح القاسم» منتظرند شعر جدیدت را به جبهه بفرست. به خدا قسم یکی از همین روزها پیروزی از دروازه شعرهایت وارد می شود و «غزه»، آزاد...

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.