تکلیف مجلس به مؤسسات و مراکز پژوهشی برای جهاد تبیین

با تصویب مجلس شورای اسلامی مؤسسات و مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا پایان برنامه هفتم توسعه حداقل بیست درصد (۲۰%) ظرفیت اولویت‌های پژوهشی سالانه خود و موضوع‌های جهاد تبیین را به انجام برسانند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 22 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی،جزء ۲ ماده ۹۷  لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس  مؤسسات و مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا پایان برنامه هفتم توسعه حداقل بیست درصد (۲۰%) ظرفیت اولویت‌های پژوهشی سالانه خود و موضوع‌های جهاد تبیین را به انجام برسانند.

جز۲- مؤسسات و مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۱) این قانون به استثنای قوه قضائیه و قوه مقننه و وزارت‍خانه‌‍‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند تا پایان برنامه حداقل بیست درصد (۲۰%) ظرفیت اولویت‌های پژوهشی سالانه خود و موضوع‌های جهاد تبیین را، با ثبت در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) از طریق پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی دانشجویان آن دستگاه یا دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بسیج اساتید، به انجام برسانند.

مرکز جذب هیئت علمی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکلف است در فرآیند جذب اعضای هیئت علمی برای محققینی که در حوزه یاد شده فعالیت پژوهشی نموده‌اند، امتیاز لازم را لحاظ نماید. موضوع‌های محرمانه مشمول این حکم نیست.
 تبصره‌های ۳ و ۴ و همچنین جزء ۱ ماده ۹۷ لایحه برنامه هفتم نیز حذف گردید.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.