نقض حقوق زنان در باغی به نام اروپا !

به گفته نشریه فوربس که یک نشریه معتبر جهانی است، حدود یک سوم از زنان زندانی در جهان در امریکا بازداشت هستند. یعنی بیش از ۲۰۱ هزار زن زندانی در امریکا وجود دارد که ۱۰ درصد از جمعیت زندانیان در این کشور را تشکیل می‌دهند. آمار تجاوز و از بین بردن حرمت زنان در اروپای مدعی حقوق زنان نیز همچون آمریکای مدعی حقوق بشر و الخصوص زنان قابل توجه است. همچنین از هر چهار زن در سوئد یک زن مورد تجاوز قرار می‌گیرد که آماری بسیار دردناک به نظر می رسد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از خبرگزاری زنان ایران : دولت‌های غربی در حالی مدعی و مدافع حقوق زنان هستند که بخش اعظم جامعه زنان غرب قربانی بی‌بند و باری اخلاقی و سقوط ارزش‌های اخلاقی در جوامع غربی هستند
به گزارش خبر گزاری زنان ایران _ سیستان و بلوچستان ، در میان همه مصادیق نقض حقوق بشر در غرب، نقض حقوق زنان و خشونت علیه آن‌ها در همه طبقات اجتماعی، اقتصادی، نژادی، سنی و جغرافیایی در غرب زبانزد است. اگر نگاهی به آمار نقض حقوق زنان در غرب بیندازیم، متوجه خواهیم شد که کشور‌های غربی در حالی ادعای حمایت از زنان را سر می‌دهند و محافل رسانه‌ای آن‌ها وانمود می‌کنند که ناجی زنان جهان هستند که مطالعه در باب وضعیت زنان در اروپا و امریکا حقایق ورای این ژست‌های بشردوستانه را آشکارتر می‌سازد.
براساس گزارش های موجود از کشورهای اروپایی و غربی ،نقض حقوق زنان به خوبی نمایان است .بر اساس گزارش مرکز جرایم آمریکا، روزانه در این کشور به طور میانگین ۱۸۷۱ زن مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند. در ارتش آمریکا از هر سه زن دست‌کم یک نفر مورد تجاوز قرار می‌گیرد. آمار‌ها نشان می‌دهد ۹۰ درصد زنان شاغل در ارتش آمریکا در طی جنگ خلیج‌فارس مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.
به گفته نشریه فوربس که یک نشریه معتبر جهانی است، حدود یک سوم از زنان زندانی در جهان در امریکا بازداشت هستند. یعنی بیش از ۲۰۱ هزار زن زندانی در امریکا وجود دارد که ۱۰ درصد از جمعیت زندانیان در این کشور را تشکیل می‌دهند.
آمار تجاوز و از بین بردن حرمت زنان در اروپای مدعی حقوق زنان نیز همچون آمریکای مدعی حقوق بشر و الخصوص زنان قابل توجه است. همچنین از هر چهار زن در سوئد یک زن مورد تجاوز قرار می‌گیرد که آماری بسیار دردناک به نظر می رسد.
امروزه دولت‌های اروپایی توان یا اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق دختران و زنان و کودکان برای خدمات جنسی ندارند. دولت‌ها بودجه بسیار کمی برای مبارزه با این موضوع اختصاص داده‌اند و مجازات و محکومیت‌های اندکی برای قاچاقچیان انسان در اروپا در نظر گرفته‌اند. حتی بسیاری از پلیس‌ها در کشور‌های اروپایی زمانی که به قربانیان قاچاق جنسی دست پیدا می‌کنند، به جای دستگیری آن‌ها و بازگشت به کشورشان آن‌ها را مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌دهند. سوءاستفاده از این افراد به پلیس‌های جوامع غربی ختم نمی‌شود و پزشکان و وکلایی که باید از این افراد حمایت کنند نیز این دختران و نوجوانان را قربانی هوس‌های جنسی خود می‌کنند. جالب است که بدانید قاچاقچیان در زیر سایه بی‌توجهی یا آگاهی دولتمردان اروپایی، قیمت یک برده جنسی را به اندازه بهای یک خودروی دست دوم و یا یک گوشی هوشمند تعیین کرده و دختران را بین ۸۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو به دلال‌های اروپایی می‌فروشند.
تحقیقات سازمان‌های رسمی در آمریکا نشان می‌دهد که هر سال بیش از ۱۰۰ هزار دختر زیر سن قانونی برای بردگی جنسی در آمریکا تجارت می‌شوند. حتی در داخل واشنگتن پایتخت آمریکا، دختران نوجوان که سن برخی از آن‌ها حدود ۱۳ سال است، برای بردگی جنسی خرید و فروش می‌شوند.
امروزه تجاوز و خشونت گسترده علیه زنان در جوامع غربی در سطح بسیار وسیعی انجام می‌شود و بخش اعظم جامعه زنان غرب قربانی بی‌بند و باری اخلاقی و سقوط ارزش‌های اخلاقی در جوامع غربی هستند. و این در حالی است که دولت‌های غربی مدعی و مدافع حقوق زنان هستند و کشورشان را به عنوان الگویی از یک جامعه آرمانی معرفی می‌کنند و با شنیدن یک خبر در ایران به‌ دنبال برجسته‌سازی آن هستند تا بتوانند در بستر این فضا‌سازی‌های کاذب پروژه ضد حقوق بشری خود در ایران را برای رسیدن به مطامع سیاسی دنبال کنند.
متاسفانه خشونت های جنسی به ویژه در هنگام بروز جنگها نمود بیشتری دارد. در جنگ ها زنان و کودکان جزو نخستین گروه قربانیان هستند. در جنگهایی که از ابتدای قرن بیستم تاکنون رخ داده است، زنان از آسیب پذیرترین اقشار جوامع بوده‌اند و بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
به عنوان نمونه در هشت سال جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه جمهوری اسلامی ایران، چه بسیار زنان و کودکان بی گناهی که در خون خویش غلتیدند.
در جنگ صربستان و بوسنی با آن همه کشتار بی رحمانه و ظالمانه، چه بسیار زنانی که یا کشته شدند و یا دچار آسیب‌های جدی جسمی و روحی و تجاوز شدند.
در دوره حضور داعش در عراق، زنان خفت‌بارترین و تحقیرآمیزترین دوران عمر خویش را در عصر حاضر سپری کردند و وحشیانه مورد ظلم و تجاوز و خشونت گروه تروریستی داعش قرار گرفتند.
در حمله به لبنان درجنگ ۳۳ روزه ، و از حملات هوایی رژیم صهیونیستی، بیشترین خشونت علیه زنان صورت گرفته است .
در جنگ علیه یمن چه بسیار زنانی که باید هر روز رنج از دست دادن فرزندان و خانوده خود را بر دوش بکشند.
و امروز در جنگ وحشیانه اسرائیل علیه مردم غزه به طور مستقیم شاهد این نقض حقوق زنان هستیم و در این جنگ به تمام مردم جهان این ادعای دروغین اروپا و غرب که مدافع حقوق مردم الخصوص زنان می باشد ثابت شد که این ادعا دروغی بیش نیست . در غزه که محدوه بسیار کوچک با جمعیت زیاد است، رژیم صهیونیستی طی دهه های اخیر بارها جنگ ناجوانمردانه انجام داده است که بیشترین کشته‌ها، از زنان و کودکان بوده است.
این روزها در حالی شاهد این ادعای دروغین غرب هستیم که همچون گذشته با حمایت از اسرائیل غاصب تعداد بسیار زیادی از زنان و کودکان بی گناه به بهانه واهی وجود حماس در غزه قتل عام شدند وبرخی کشورهای اروپایی و غربی در برابر این ظلم و تجاوز سکوت و حتی برخی آنان را حمایت کردند، و این در حالیست که براساس تعریف ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد، اعمال هرگونه رفتار و یا گفتار آزاردهنده از سوی مردان یا زنان که سبب آسیب‌های فیزیکی، جنسی، ذهنی یا رنج زنان شود خشونت علیه زنان تعریف می‌شود. استفاده از کلمات توهین‌آمیز و تحقیر کننده، استفاده از عبارات تهدیدآمیز، فریاد کشیدن، کتک زدن، اعمال زور برای برقراری رابطه جنسی و عاطفی و تجاوز جنسی از جمله رفتارهای خشونت‌آمیز علیه زنان است. و این تعریف ها در حالی ارائه شده است که خود اروپا و غرب هیچ اعتقادی به آن ندارند .
محقق: لیلا داودی راد
انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.